آزمایش انسانی واکسن در کشور آغاز می شود
تیر 13, 1399
کرونا
راهکارهای موثر در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا
تیر 16, 1399
تیر 14, 1399

آخرین اخبار در رابطه با تحقیقات و روش های درمانی جدید در مقابله با کرونا

شیوع ویروس کرونا در ووهان چین از دسامبر سال 2019 آغاز شد. این ویروس که با نام SARS-CoV-2 شناخته می شود منجر به عفونت در بیش […]

شیوع ویروس کرونا در ووهان چین از دسامبر سال 2019 آغاز شد.

این ویروس که با نام SARS-CoV-2 شناخته می شود منجر به عفونت در بیش از 9.6 میلیون نفر و همچنین مرگ 489000 نفر تا کنکون شده است.

عفونت SARS-CoV-2 باعث بیماری تنفسی به نام COVID-19 می شود.

در آخرین تحقیقات ، دارو هایی گزارش شده که برخی از آنها به عنوان درمان موفقیت آمیز COVID-19 و همچنین آنتی ویروس هایی که می توانند جلوی عفونت در کشت سلولی را بگیرند ارائه شده و ماده جدیدی که ممکن است روزی به ساخت لامپ هایی که می توانند SARS-CoV-2 را غیرفعال کنند ، کمک کرده است.

یک مدل ریاضی نشان داده است که استفاده گسترده از ماسک حتی انواع خانگی آن می تواند شیوع این بیماری را کند کند و از موج بعدی انتقال جلوگیری کند. در همین حال ، آزمایش جدید آنتی بادی نوید دقت بیشتری را می دهد.

  تجزیه و تحلیل بیش از 15000 ژنوم جدید ویروس کرونا از 75 کشور مختلف نشان میدهد که جهشهای SARS-CoV-2 نه تنها این ویروس را تقویت نمی کنند بلکه به نوعی خنثی یا مضر هستند.

آزیترومایسین: چرا یک آنتی بیوتیک وعده در مبارزه ضد ویروسی را می دهد؟

دکتر اولدنبورگ توضیح می دهد که چرا او و تیمش آزیترومایسین را برای درمان عفونت با SARS-CoV-2 انتخاب کردند.

این محقق یادآور می شود ، انتخاب یک آنتی بیوتیک برای درمان عفونت ویروسی ممکن است متناقض به نظر برسد ، زیرا آنتی بیوتیک ها ویروس ها را درمان نمی کنند. با این حال ، آزیترومایسین از آن جهت که بر سیستم ایمنی بدن تأثیر دارد ، ویژه است.

همچنین در این رابطه توضیح میدهد که نکته جالب توجه در مورد آزیترومایسین این است که اثرات قوی بر سیستم ایمنی بدن دارد ، بنابرین این اثرات، غیر مستقیم بر سیستم ایمنی بدن در مبارزه با این ویروس کمک میکنند. این بدان معنی است که آزیترومایسین یک گزینه قابل تامل است.

مطالعات پیشین نشان داده است که این دارو در ترکیب با هیدروکسی کلروکین در برابر SARS-CoV-2 موثر است. با این حال ، از آنجا که نگرانی های زیادی در مورد ایمنی بدن ایجاد کرده است و همچنین  FDA مجوز استفاده اضطراری خود را برای آن قطع کرده است ، دانشمندان تصمیم گرفتند خود آنتی بیوتیک را به تهنایی مورد بررسی قرار دهند.

دگزامتازون:

تیمی از محققان انگلستان اخیراً اعلام كردند كه داروی شایع استروئیدی دگزامتازون منجر به كاهش مرگ و میر در افراد مبتلا به COVID-19 شدید می شود.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد این آزمایش را با نام RECOVERY انجام دادند که شامل آزمایش شش درمان بالقوه برای COVID-19 میباشد که دگزامتازون یکی از آنهاست. پزشکان معمولاً از دگزامتازون برای درمان التهاب ، واکنش های آلرژیک و شرایط واسطه ایمنی استفاده می کنند.

در این آزمایش ، محققان درمان با دگزامتازون را با گروهی از بیماران مبتلا به COVID-19 که به شدت بیمار بودند و برای تنفس به هواساز یا اکسیژن اضافی نیاز داشتند ، مقایسه کردند.

در گروه دگزامتازون میزان مرگ و میر طی 28 روز یک سوم کاهش داشت.

علاوه بر این ، میزان مرگ و میر کلی در گروه دگزامتازون 17٪ کمتر از گروهای دیگر بود.

دانکن جوان ، استاد پزشکی مراقبت های ویژه در دانشگاه آکسفورد ، با اظهار نظر در مورد این یافته ها اظهار داشت:

با توجه به تعداد زیادی از بیماران در این آزمایش ، نتایج بسیار قوی است. این دارو از مرگ یک بیمار در هشت بیمار مبتلا و همچنین از مرگ یک بیمار از بین 25 بیمار متصل به اکسیژن جلوگیری کرده است.

تحقیقات دیگر:

دانشمندان در نروژ و استونی دریافتند که ترکیبی از نلفیناویر ، یک داروی ضد HIV و آمودیاکین ، یک داروی ضد مالاریا ،توانایی مهار SARS-CoV-2 را دارند.

یکی از داروها با محافظت از سلولهای میزبان و دیگری با هدف قرار دادن خود ویروس واکنش نشان داده اند. دانشمندان می گویند این استراتژی ترکیبی در گذشته در برابر عفونت ها با سایر ویروس ها به خوبی عمل کرده است.

منابع:

مدیکال نیوز

ساینس مدیسنتر

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس