تجمع افراد در تهران ممنوع شد/ورود و خروج از تهران ممنوع شد
تیر 16, 1400
تهیه نقشه در محیط ArcMAP
تیر 26, 1400
تیر 18, 1400

آخرین تغییرات کنکور سراسری اعلام شد/ مصوبات جدید ۲ سال دیگر اجرایی می‌شود

منصور کبگانیان دبیر ستاد جامع علمی کشور گفت: در کنکور سال های پیش نگرانی های زیادی در خانواده ها ایجاد می شد و هزینه های اقتصادی […]

منصور کبگانیان دبیر ستاد جامع علمی کشور گفت: در کنکور سال های پیش نگرانی های زیادی در خانواده ها ایجاد می شد و هزینه های اقتصادی زیادی برای کلاسهای کنکور دانش آموزان به خانواده ها تحمیل می شد و کیفیت یادگیری اندازه گیری نمی شد.

او افزود: ما ۶۰ درصد از فشار و بار کنکور سراسری را از دوش دانش‌آموزان و دانشجویان کم کردیم و داوطلبان دو بار شانس شرکت در کنکور سراسری را دارند که با توجه به بالا بودن نمره در هر بار شرکت در آزمون، آن نمره مد نظر خواهد بود.

کبگانیان با اشاره به سابقه تحصیلی دانش آموزان ادامه داد: نتایج کنکور تا دو سال معتبر خواهد بود یعنی زمانی که نتایج کنکور اعلام می شود دانشجویان فرصت دارند تا دو سال برای تحصیل اقدام کنند. در سال ۱۴۰۲ ، ۶۰ درصد سابقه تحصیلی دانش آموزان در کنکور سراسری لحاظ می شود.

او بیان کرد: سهمیه هایی در طی سالهای گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شد که تک تک این سهمیه‌ها با توجه به تناسب ضرورت ها بوده و قرار بر این شده است که ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور پیشنهاد هایی ارائه و نهایی کرده و در نهایت در شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست های مربوط به یکپارچه شدن این سهمیه ها تصویب شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور در پایان تصریح کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون ها دستور دادند که باید برخی از سهمیه‌ها اصلاح شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس