کرونا-مدیسینا
آخرین آمار کرونا 22 مهر
مهر 23, 1399
وضعیت کرونا در تهران نگران کننده است
مهر 23, 1399
مهر 23, 1399

آخرین وضعیت واکسن کرونا در ایران

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا دونالد ترامپ از وعده توزیع واکسن رایگان تا پیش از انتخابات آمریکا خبر داده بود. وعده‌ای که هنوز معلوم نیست چطور ممکن است […]

به گزارش تجارت‌نیوز، اخیرا دونالد ترامپ از وعده توزیع واکسن رایگان تا پیش از انتخابات آمریکا خبر داده بود. وعده‌ای که هنوز معلوم نیست چطور ممکن است محقق شود. به جز آمریکا، در کشورهای دیگر از جمله هند نیز وعده‌هایی در این مورد داده شده است. اما در ایران توزیع واکسن کرونا چقدر به واقعیت نزدیک است؟ در صورت به واقعیت پیوستن توزیع واکسن کرونا احتمالا بازارهای ایران به شکل قابل توجهی از این خبر متاثر شوند.

در همین مورد روز گذشته وزیر بهداشت خبر قابل توجهی را اعلام کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن کرونا، گفته است: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی تا میمون هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

وی افزود: در ۲ تا ۳ هفته آینده کار آزمایش واکسن بر نمونه انسانی را آغاز خواهیم کرد. تمام اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و پروتکلهای سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو است. گزارش این اقدامات از امروز به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به ابهاماتی که در زمینه واکسن کرونا وجود دارد، بیان کرد: گام‌های موثری برای دسترسی به واکسن بر می‌داریم اما همچنان ابهاماتی درباره میزان ماندگاری، اثرگذاری و… در مورد واکسن کرونا وجود دارد و روی آن کار می شود.

منبع: تجارت نیوز

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس