عوارض واکسن‌های کرونا چقدر است؟
اردیبهشت 1, 1400
فردا آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۰
اردیبهشت 1, 1400
اردیبهشت 1, 1400

آنتی بیوتیک طبیعی که بدنتان را در مقابل باکتری‌ها مقاوم می‌سازد

دکتر خالد یوسف، متخصص تغذیه درمانی اظهار کرد: مطالعات اخیر میزان فواید زیاد مخلوط زردچوبه و عسل را ثابت کرده است. این مخلوط را می‌توان به […]

دکتر خالد یوسف، متخصص تغذیه درمانی اظهار کرد: مطالعات اخیر میزان فواید زیاد مخلوط زردچوبه و عسل را ثابت کرده است. این مخلوط را می‌توان به جای آنتی بیوتیک‌ها و دارو‌های تجاری که ممکن است حاوی مواد مضر باشند، استفاده کرد.

این متخصص تغذیه افزود: مخلوط زردچوبه و عسل در طب چینی، جزو قویترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی به شمار می‌رود. زردچوبه با ماهیت ضد باکتریایی، التهابی، ویروسی و میکروبی متمایز می‌شود.

این ماده همچنین یک داروی ضد عفونی کننده برای بدن است و به درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های پوستی، درد مفاصل و سایر موارد کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: عسل به دلیل خواص دارویی و توانایی آن در درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها و آلرژی‌ها متمایز است، بنابراین مخلوط کردن این دو ماده مفید (زردچوبه و عسل) با یکدیگر در به دست آوردن یک آنتی بیوتیک طبیعی موثر کمک می‌کند.

او تصریح کرد: مطالعات اخیر ثابت کرده است کورکومین موجود در زردچوبه سلول‌ها را بازسازی و عملکرد اندام‌های مختلف را تنظیم می‌کند و همچنین حاوی مقادیر زیادی آهن است.

ماده “کورکومین” موجود در زردچوبه به مبارزه با بیماری‌های زیر کمک می‌کند:

– درمان بیماری‌های تنفسی مانند مشکلات ریوی، آسم، سرفه، ذات الریه و سایر موارد

– مقوی برای کبد است

– درمان مشکلات سیستم عصبی

– تقویت سیستم ایمنی بدن

– از قلب و رگ‌های خونی محافظت می‌کند

– درمان عفونت در بدن و درمان درد و التهاب مفصل

– پیشگیری از پوکی استخوان

– از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند

– سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد

– به سوزاندن چربی‌های اضافی در بدن کمک می‌کند

نحوه تهیه مخلوط زردچوبه و عسل:

۱۰۰ گرم عسل طبیعی، یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را مخلوط کنید، سپس آن را در یک کاسه شیشه‌ای تمیز قرار دهید. می‌توانید یک قاشق چای خوری از مخلوط را ۳ بار در روز مصرف کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس