نتیجه دقیق آزمایش کرونا بستگی زیادی به زمان انجام آن دارد
آبان 7, 1400
اولویت آموزش حضوری با دروس عملی است
آبان 10, 1400
آبان 10, 1400

استفاده از ماسک و تزریق واکسن برای جلوگیری از موج ششم ضروری است

شهرام حبیب زاده اظهار کرد: در حال حاضر شیوع کرونا رفته رفته در استان بیشتر می‌شود را تجربه می‌کند به طوری که ۴۷ نفر از هم استانی‌هایمان در […]

شهرام حبیب زاده اظهار کرد: در حال حاضر شیوع کرونا رفته رفته در استان بیشتر می‌شود را تجربه می‌کند به طوری که ۴۷ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری ۱۸۳ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۳۱ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۳۳ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های پارس آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت زرد و شهرستانهای نمین، کوثر، سرعین، گرمی، بیله سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است.

حبیب زاده آموزش نحوه رسیدگی و مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بسیار مهم دانست و افزود: شخص بیمار باید در مکان کامل جداگانه با سایر افراد خانواده سکونت کند و تمام لوازمی که مورد استفاده بیمار قرار دارد باید ضدعفونی شده و استفاده از ماسک نیز در این مدت ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که با فرا رسیدن فصل بارش و کاهش قابل توجه دمای هوا قدرت شیوع این ویروس افزایش یافته و ضروری است تا پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از ابتلاء به این ویروس افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس