تولید ۱۰ میلیون دوز واکسن پاستوکووک تا پایان آذر/ نتایج اثربخشی دوز یادآور در برابر امیکرون به زودی منتشر می‌شود
دی 1, 1400
ممکن است این بار رکورد ویروس دلتا را بشکنیم/در تعطیلی مدارس نباید تعلل کرد
دی 4, 1400
دی 3, 1400

امیکرون در ۲۰ دقیقه قابل تشخیص است

گروهی از دانشمندان در کره جنوبی فناوری جدید تشخیص مولکولی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند ابتلا به گونه امیکرون را بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تشخیص […]

گروهی از دانشمندان در کره جنوبی فناوری جدید تشخیص مولکولی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند ابتلا به گونه امیکرون را بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه تشخیص دهد.

پدیدار شدن گونه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون نگرانی مقامات بهداشتی را برانگیخته است، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که میزان مرگ و میر ناشی از آلوده شدن به گونه امیکرون کمتر از گونه‌های دیگر است، اما قدرت انتقال‌پذیری بسیار بالایی دارد؛ به‌گونه‌ای که در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

تشخیص به موقع بیماری کووید -۱۹ و قرنطینه کردن افراد بیمار به کاهش میزان شیوع بیماری کمک شایانی می‌کند. بنابراین برخی از محققان بر انجام تست‌های سریع تشخیص سویه امیکرون تمرکز کرده‌اند. گروهی از دانشمندان در کره جنوبی موفق شدند فناوری جدید تشخیص مولکولی را توسعه دهند که قادر است این گونه جهش یافته را در کمتر از ۳۰ دقیقه تشخیص دهد.

یافته‌های اولیه ارائه شده نشان می‌دهد که این فناوری بسیار دقیق‌تر از تست‌های PCR فعلی برای تشخیص گونه جدید امیکرون عمل می‌کند. در این روش نوکلوئیک اسیدها به RNA های ویروس کرونا واکنش نشان می‌دهند و به تشخیص سریع بیماری کمک شایانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این روش این است که به ابزار خاصی نیاز ندارد؛ بنابراین می‌تواند در تمام مراکز درمانی به صورت گسترده مورد استفاده قرار بگیرد. انتظار می‌رود که به کمک روش‌هایی از این قبیل بتوان مانع شیوع هر چه بیشتر بیماری کووید -۱۹ شد، در این صورت زندگی مردم هرچه سریع‌تر به حالت عادی باز می‌گردد.

منبع: ایمنا

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس