استفاده از ماسک و تزریق واکسن برای جلوگیری از موج ششم ضروری است
آبان 10, 1400
لغو منع تردد شبانه از اول آذر ماه/ مدارس از چه زمانی به صورت قطعی باز می شوند؟
آبان 10, 1400
آبان 10, 1400

اولویت آموزش حضوری با دروس عملی است

محمد رضا آهنچیان مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه «تیتر امشب» درباره بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها اظهار کرد:. دانشگاه جامع […]

محمد رضا آهنچیان مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه «تیتر امشب» درباره بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها اظهار کرد:.

دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای که دانشجویان غیر بومی کمتری دارند از ۱۵ آبان در دانشگاه علمی کاربردی آموزش‌ها حضوری می‌شوند و دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم به زودی در این زمینه اعلام نظر خواهد کرد.

آهنچیان تصریح کرد: تمامی دانشگاه‌های دولتی و زیر نظام‌های وابسته به آن، موسسات غیر انتفاعی، دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط با خود را در قالب برنامه‌های عملیاتی دارند، اگر امکان دانشگاه ها مخصوصا خوابگاه برای پذیرایی از دانشجویان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وجود داشته باشد دانشجویان می‌توانند به صورت تدریجی و در بازه زمانی مختلف در دانشگاه برای آموزش دیدن، حضور پیدا کنند.

مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اولویت حضوری شدن آموزش‌ها با دروس عملی یعنی کارگاه ها، آزمایشگاه ها، مزرعه، آتلیه و … است و سپس اگر دانشگاهی امکان داشته باشد و از تعداد دانشجویان بیشتری برخوردار باشد، می‌تواند در دروس نظری هم، دانشجویان را به صورت صد در صد حضوری فرا بخواند.

آهنچیان گفت: با توجه به مراعات شیوه نامه‌های بهداشتی و لزوم حفظ فاصله گذاری‌های دو متر مربع در کلاس‌های درس ضروری است و از آن جایی که ضریب نفوذ ویروس کرونا در فضا‌های عمومی مانند: اجتماعات دانشجویی زیاد است؛ بنابراین دانشگاه‌ها باید با احتیاط و ملاحضه حفظ سلامت جامعه دانشگاهی در این مسیر قدم بگذارند.

محمدرضا کلباسی معاون آموزشی دانشگاه  تربیت مدرس درباره آخرین وضعیت آموزش حضوری یا مجازی این دانشگاه اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی و جمع بندی صورت گرفته در جلسات برگزار شده، برگزاری حضوری دروس عملی دانشجویان سنوات گذشته در اولویت خواهد بود و پیش بینی می‌شود این کلاس‌های که از نیمه مهرماه آغاز شده تا نیمه آذر ماه ادامه یابد و دانشجویانی که دفاع آن‌ها مستلزم گذراندن دروس عملی است، بتوانند به موقع از پایان نامه خود دفاع کنند.

او ادامه داد: در مرحله بعد پیش بینی می‌شود که دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ بتوانند دروس عملی خود را از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی به صورت نیمه فشرده و با برنامه ریزی معاونت آموزشی به صورت حضوری به انجام برسانند. مورد بعد، برگزاری آزمون پایان ترم دانشجویان به صورت حضوری می‌باشد که این امر مستلزم در اختیار قرار دادن تعداد مناسبی خوابگاه تا ۲۵ دی ماه می‌باشد تا دانشجویان جهت حضور در خوابگاه فراخوانده شوند.

معاون آموزشی دانشگاه گفت: در صورتی که شرایط گسترش بیماری کرونا در کشور بهبود یابد و وضعیت بهتر شود، شرایط دعوت از دانشجویان دکتری و پس از آن دانشجویان کارشناسی ارشد که تعداد قابل توجهی از دانشجویان ما را تشکیل می‌دهند، فراهم خواهد شد.

کلباسی مطرح کرد: تصمیم گیری شتابزده و بدون اشراف لازم در این خصوص ممکن است سلامت دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه را مورد تهدید جدی قرار دهد و به همین دلیل باید بسیار حساب شده عمل کرد و در این راستا لازم است آموزش‌ها از مجازی کامل به سمت آموزش ترکیبی و سپس با بازگشایی کامل به صورت حضوری انجام شود و تا عادی شدن شرایط باید برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی در مقطع ارشد و دکتری هم برای دانشجویان جدید و هم دانشجویان سنوات گذشته برگزار گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس