نئوکوو سویه جدید کروناست؟
بهمن 11, 1400
چرخش همزمان دلتا و اُمیکرون در کشور
بهمن 27, 1400
بهمن 11, 1400

اُمیکرون با بازگشایی آموزش حضوری دانشگاهها چه می‌کند؟/واگذاری نحوه آموزش در شهرهای قرمز به دانشگاه‌های معین

همزمان با اعلام برنامه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در زمینه بازگشت به آموزش حضوری دانشجویان از نیم سال دوم تحصیلی، نقشه شهرهای کشور از نظر […]

همزمان با اعلام برنامه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در زمینه بازگشت به آموزش حضوری دانشجویان از نیم سال دوم تحصیلی، نقشه شهرهای کشور از نظر شیوع سویه جدید کرونا ویروس(اُمیکرون) تغییر رنگ داد و شهرهای نارنجی و بعضا قرمز آژیر خطر شیوع سویه جدید را به صدا در آوردند.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص برنامه این دانشگاه برای بازگشایی آموزش حضوری و حضور دانشجویان مقاطع مختلف در دانشگاه نیز گفت: دانشجویان تمامی مقاطع دانشگاه تهران می توانند به صورت حضوری در کلاس درس حاضر باشند و ما همزمان با آموزش حضوری، امکان دریافت آموزش مجازی را نیز برای دانشجویانی که به هر دلیلی مایل به حضور در دانشگاه ها  نیستند، فراهم کردیم تا کلاس های خود را مجازی پیگیری کنند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین خاطر نشان کرد: بنابراین در ترم پیش رو کلاس های آموزش دانشجویان به صورت ترکیبی برگزار خواهد شد یعنی همزمان با آموزش حضوری در کلاس های درس، اساتید به صورت مجازی این کلاس ها را برای دانشجویان مدیریت می کنند.

دکتر مقیمی با تأکید بر اینکه امتحانات پایان ترم تمامی دانشجویان دانشگاه تهران چه کسانی که به صورت مجازی در کلاس ها شرکت کردند و چه کسانی که به صورت حضوری آموزش خود را دنبال می کردند به صورت “حضوری” برگزار خواهد شد، گفت: همچنین دانشجویانی که مایل نبودند به صورت حضوری در کلاس های آموزشی شرکت کنند بعد از ماه مبارک رمضان موظف هستند دروس عملی خود را به صورت حضوری و فشرده بگذرانند.

به گزارش ایسنا، عزم دانشگاه‌ها برای از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان از نیمسال دوم در حالی با جدیت دنبال می‌شود که طی دو هفته اخیر مسئولان وزارت بهداشت مرتب و به انحاء مختلف در خصوص شروع پیک ششم شیوع کرونا ویروس هشدار داده‌اند، به گونه ای که بر اساس آمار وزارت بهداشت و طی دو روز گذشته طبق معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۹۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌ که یک هزار و ۲۰۹ نفر از آنها بستری شده‌اند و به دنبال آغاز پیک ششم شیوع کرونا ، ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم به بازگشت برخی محدودیت‌های کرونایی در شهرهای مختلف از جمله شهرهای قرمز گرفته است.

بنابراین با توجه به شرایط کشور از نظر شیوع ویروس اُمیکرون باید منتظر ماند و دید آیا تغییری در تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص صدور مجوز بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها نیز ایجاد می‌شود؟ یا دانشگاه ها بر اساس برنامه های ابلاغی و از پیش تعیین شده،  آموزش حضوری را از سرخواهند گرفت.

علی خاکی صدیق معاون آموزش وزارت علوم نیز گفت: با هماهنگی ستادهای استانی، آموزش در شهرهای با وضعیت قرمز مجازی خواهد شد.

خاکی صدیق می گوید که نحوه آموزش در شهرهای قرمز به دانشگاه‌های معین واگذار شده است.

منابع: ایسناباشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس