کرونای آفریقایی واکسن‌گریز و قابلیت چندین بار آلوده کردن افراد
اردیبهشت 29, 1400
واکسیناسیون سنین بالای ۷۰ سال از امروز
خرداد 1, 1400
خرداد 1, 1400

بازگشت به شرایط عادی یا ظهور یک «عادی جدید»؟

نخست وزیر سابق قرقیزستان آتاربایف  معتقد است که در حال حاضر بسیاری با اینکه ظهور داروهای مؤثر تنها عنصر مورد نیاز برای مبارزه با بیماری است […]

نخست وزیر سابق قرقیزستان آتاربایف  معتقد است که در حال حاضر بسیاری با اینکه ظهور داروهای مؤثر تنها عنصر مورد نیاز برای مبارزه با بیماری است اتفاق نظر دارند، با وجود تخصیص بودجه هنگفت توسط بسیاری از کشورها و شرکت‌ها و با تلاش دانشمندان و پزشکان که در مدت زمان بسیار قابل توجهی واکسن تولید کرد‌ه‌اند، روند بازیابی زندگی قبل از همه‌گیری ویروس کرونا همچنان طولانی خواهد بود. حتی با بلند همتی تمام در برنامه واکسیناسیون، سال 2021 اولین سالی خواهد بود که در آن یک «عادی جدید» ظهور خواهد کرد. بشریت در این عادی جدید برای مدت طولانی باقی می‌ماند و البته دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد.

کارشناس مسائل بین‌الملل در تفسیر سال 2021 به عنوان عادی جدید، می‌نویسد: اول اینکه دسترسی به واکسن و نتایج مؤثر در واکسیناسیون جمعیت 2 مقوله متفاوت است. شرکت‌های دارویی نیاز به توزیع دوزهای کافی دارند و آنها معمولاً باید در فریزرها نگهداری شوند، بعضی آنها نیز بایستی در دمای بسیار پایینی باشند. تقریباً همه شرکت‌ها از قبل در تولید و توزیع واکسن‌ها با مشکل مواجه شد‌ه‌اند. بسیاری از مشتریان از تأخیر در تحویل واکسن ناراضی هستند. چندین کشور اروپایی قصد دارند از تولید کنندگان بابت دیرکردهای طولانی در تحویل دوزهای واکسن شکایت کنند.

وی ادامه می‌دهد: دوم اینکه ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی بایستی درباره نحوه تهیه و تجویز هر دوز به صورت کامل آموزش ببینند. در نهایت اینکه همه افراد با دریافت واکسن کرونا موافق نیستند. برای نمونه تنها 60% از آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر امروز واکسن در دسترس باشد، حاضر به دریافت آن هستند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط حزب روسیه متحد، تنها 23% از شهروندان روسیه آماده واکسیناسیون علیه کرونا هستند. 73% از پاسخ دهندگان آماده دریافت واکسن نیستند و 4% باقی مانده نیز گفته‌اند که قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شدند و نیازی به واکسن ندارند. بنابراین این 3 مسئله اساسی جهان را با یک عادی جدید روبرو می‌کند، نه شرایط عادی قبل از همه‌گیری.

منبع: تسنیم

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس