آخرین آمار کرونا 30 آذر
دی 1, 1399
بروز عوارض جدید در دریافت‌کنندگان واکسن “فایزر”
دی 1, 1399
دی 1, 1399

تبریک چهره ها به مناسبت روز پرستار

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کم کم نزدیک به یک سال می‌شود که پرستاران کشور شانه به شانه پزشکان و کادر […]

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کم کم نزدیک به یک سال می‌شود که پرستاران کشور شانه به شانه پزشکان و کادر درمانی خدماتی بیمارستان‌ها در شرایطی سخت و طاقت فرسا برای مبارزه با بیماری منحوس کرونا پیش آمده و به جرأت می‌توان گفت در بسیاری از مواقع نیز از تمام همرزمان خود در این امر پیشی گرفته‎اند.

در سالی که گذشت تعداد زیادی از پرستاران و پزشکان فداکار کشور را از دست دادیم و اکنون که ولادت حضرت زینب (س) منسوب به روز پرستار و همچنین آخرین شب پاییزی یعنی یلدا با یکدیگر مقارن شده است وقت آن رسیده تا با عدم برگزاری میهمانی‌های فامیلی و رعایت کامل آیین نامه‌های بهداشتی، زحمات این قشر زحمتکش و فداکار جامعه را در حداقل ترین میزان ممکن جبران کنیم.

این مناسبت بزرگ و مهم، بهانه‌ای شد تا بسیاری از چهره‌های شناخته شده نیز ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار را نیز به کادر درمان همیشه در صحنه تبریک بگویند. در ادامه برخی از پست و استوری‌های چهره‌های مشهور را به مناسبت روز پرستار مشاهده می‌کنید.

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان پزشکی:

“روز پرستار،مقارن با میلاد باسعادت حضرت زینب (س)،پرستار کاروان عزیزان کربلا بر همه پرستاران ارجمند کشورمان مبارک باد.
گرچه پرستار آن زمان که روپوش سفید می پوشد،احرام عشق میبندد تا پروانه سان بر بالین بیمار دردمندش طواف دهد و سالهاست پرستاران شریف این سرزمین عاشقانه و مخلصانه لحظه ای از خدمت به مردم شریف کشورشان غفلت نورزیده اند وعلاوه برزحماتی که زحمتکشان عرصه پیشگیری و بهداشت در کاهش مرگ و میرهای کشور متقبل شده اند،نقش بی بدیل پرستاران در مراقبت از بیماران همگام با توسعه زیرساختهای نظام سلامت در کاهش ابتلا به بیماری ومرگ ومیر و افزایش امید به بقاء ستودنی است.
موج سنگین بیماری نفسگیر کرونا به خصوص با همه گیری دراسفندماه سال گذشته آنچنان مراکز بیمارستانی جهان وبه تبع آن کشورمان رادر برگرفت که اگر همت،غیرت و از خودگذشتگی پرستاران شریف در کنار دیگر همکاران نظام سلامت نبودمهار امواج سهمگین بیماری هرگز میسر نمی شد.آنچه سه موج سهمگین بیماری را مهار کرد همانا تابآوری، گذشت وایثار تلاشگران عرصه سلامت به خصوص جامعه شریف پرستاری کشور بود.آنقدر پایدار ومحکم ایستادند،از جان وراحت جسم و روح گذشتند تا منحنی های سرکش ابتلا و مرگ در مقابل عظمت همت بلندشان سرتعظیم فرود آورد.اما در این راه پرهراس نازنینان ارجمندی آسمانی شدند،تعداد قابل توجهی بیمار و زمین گیر و آنان که برپای ماندند آنگونه جور کشیدند که با آنکه رمقی برای استمرار نمانده بودسنگر خدمت رسانی به بیماران نیازمند را رها نکردند.
با طبعی بلند ونجابتی ستودنی هرگز مطالبات مادی را بهانه کم خدمتی نکردند وبا مناعت طبع از بهترین های زندگی گذشتند.حماسه ای که توسط جامعه پرستاری کشورمان خلق شد را با هیچ زبانی نمیتوان بیان کرد وبا هیچ کلامی نمیتوان به نگارش درآورد و یاهیچ امکانی نمیتوان به تصویر کشید. لحظه‌های ناب ایثارگریشان همواره در تاریخ این سرزمین جاودانه خواهد ماند.
امروز نام پرستار همچون عطر پاکیزه زیباترین گلهای بهاری مشام جان مرد و زن و پیر و جوان این سرزمین را می نوازد و مردم سراسر کشورمان با احترام و تکریم نام پرستار را بر زبان می آورند.
درود میفرستم به روح بلند شهدای پرستار و اراده والای آنان که جان بر کف بر بالین بیمار شبانه روز ایستاده اند و در راه تندرستیش میکوشند.دیر یا زودبیماری کرونا همچون دیگر بیماریهای واگیردار ازجهان رخت بر میبندد امانام پرستار همواره بر تارک آسمان سرزمینمان میدرخشد ونسلها این فداکاری وحماسه آفرینی را فراموش نمیکنند.
نازنینان هماره در یاد مردم ایران نامتان جاودانه و خاطرتان ناب می ماند”

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس