کرونا-مدیسینا
آخرین آمار کرونا 18 شهریور
شهریور 19, 1399
کرونا-مدیسینا
مهم ترین توصیه های کرونایی برای دانش اموزان
شهریور 19, 1399
شهریور 19, 1399

توقف موقت آزمایش واکسن کرونای آکسفورد

ه گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری آمریکایی استاتنیوز، مرحله سوم تحقیقات بزرگ شرکت آسترازنکا (شرکت بریتانیایی –سوئدی و چند ملیتی داروسازی) با همکاری دانشگاه آکسفورد […]

ه گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری آمریکایی استاتنیوز، مرحله سوم تحقیقات بزرگ شرکت آسترازنکا (شرکت بریتانیایی –سوئدی و چند ملیتی داروسازی) با همکاری دانشگاه آکسفورد برای تولید واکسن ویروس کرونا در ده‌ها منطقه در سراسر ایالات متحده به دلیل واکنش‌های منفی مشکوک در یکی از شرکت کنندگان در انگلستان، متوقف شده است. 

سخنگوی شرکت آسترازنکا پیشرو در رقابت برای تولید واکسن کووید-۱۹ در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ روند بررسی استاندارد این شرکت به منظور بازبینی در بررسی اطلاعات و داده‌های لازم مربوط به ایمنی باعث توقف در آزمایش‌های مربوط به تولید واکسن شده است. 

یش از 30 هزار داوطلب در بریتانیا،‌ ایالات متحده، برزیل و آفریقای جنوبی در آزمایش مرحلهٔ سوم این واکسن شرکت کرده‌اند. اکنون تمامی مراکز آزمایش این واکسن در جهان موقتاً کار خود را متوقف کرده‌اند تا کارشناسان بی‌طرف پس از بررسی موارد آماری اعلام کنند که می‌‌توان آزمایش را از سر گرفت یا خیر.

این دومین بار است که مرحلهٔ سوم آزمایش واکسن آکسفورد معلق می‌شود و کارشناسان می‌گویند چنین توقف‌هایی در فرآیند آزمایش‌های گسترده طبیعی است و هرگاه یکی از شرکت‌کنندگان بیمار شود و علت بیماری‌اش هنوز مشخص نباشد فرآیند کار متوقف می‌شود تا علت روشن شود.

واکسن آکسفورد ــ آسترازنکا یکی از قوی‌ترین واکسن‌های احتمالی ضد ویروس کرونا انگاشته می‌شود و بسیاری در سراسر جهان امیدوارند این واکسن، که از مراحل 1 و 2 آزمایش سربلند بیرون آمده است، بتواند از آزمایش وسیع‌تر مرحلهٔ 3 نیز به‌سلامت بگذرد و به تولید انبوه برسد.

مرحلهٔ سوم و نهایی تست یک واکسن معمولاً شامل حضور هزاران شرکت‌کننده می‌شود و ممکن است حتی چند سال به‌درازا بینجامد.

یک فرد آشنا با تحقیقات این شرکت داروسازی که نخواست نامش فاش شود، گفت: این وضعیت بر آزمایشات مربوط به سایر واکسن‌های تولیدی آسترازنکا و هچنین آزمایشات بالینی سایر تولیدکنندگان واکسن نیز تاثیر می‌گذارد. 

توقف آزمایشات امری غیرعادی نیست و از سوی دیگر، مشخص نیست این توقف تا چه‌اندازه به طول بینجامد. اما پیشرفت آزمایش‌های بالینی این شرکت و همه واکسن‌های کووید-۱۹ با توجه به نیاز مبرم برای جلوگیری از همه گیری جهانی، از نزدیک تحت نظارت قرار می‌گیرند. در حال حاضر ۹ کاندید واکسن در مرحله سوم آزمایش قرار دارند.

منابع:

irna

خبرگزاری تسنیم

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس