لزوم ارائه کارت واکسن یا تست منفی کرونا برای حضور در محل کار
بهمن 27, 1400
امتحانات پایان ترم تمام مقاطع دانشگاه‌ها حضوری می‌شوند
اسفند 3, 1400
اسفند 3, 1400

جزئیات چگونگی برگزاری آزمون دکتری اعلام شد/ لزوم همراه داشتن ۳ ماسک در جلسه کنکور

آزمون دکتری ۱۴۰۱ صبح جمعه ۶ اسفند با شرکت ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ داوطلب برگزار خواهد شد. ۸۱ هزار داوطلب آزمون دکتری خانم و ۱۰۵ هزار […]

آزمون دکتری ۱۴۰۱ صبح جمعه ۶ اسفند با شرکت ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ داوطلب برگزار خواهد شد. ۸۱ هزار داوطلب آزمون دکتری خانم و ۱۰۵ هزار نفر مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش گفت: آزمون مقطع دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۱ در ۹۶ شهر کشور برگزار می‌شود که در هر شهر به طور متوسط ۱۹۰۰ نفر ظرفیت داوطلبان پیش بینی شده است که در این ۹۶ شهر تعداد ۱۸۹ حوزه اصلی و ۵۹۷ حوزه فرعی داریم. ۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن مجزا برای حوزه‌های امتحانی در نظر گرفته شده اند. به این ترتیب حداکثر جمعیت در کلاس‌های بزرگ هم مستقر می‌شوند ۳۰ نفر است.

تعداد کلاس‌های حوزه امتحانی نسبت به آزمون‌های گذشته بسیار بیشتر شده است تا به این صورت از شیوع گسترده ویروس کرونا جلوگیری شود.

متقاضیان کنکور دکتری سال ۱۴۰۱ در گروه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر، دامپزشکی، کشاورزی در ۲۴۷ رشته امتحانی شرکت می‌کنند. بیشترین جمعیت داوطلب با ۱۲۰ هزار نفر داوطلب در گروه علوم انسانی است. با توجه به تفکیک حوزه‌ها و تعداد رشته‌های امتحانی، تجمع قابل توجهی از جمعیت در حوزه‌های آزمون مقطع دکتری وجود ندارد.

سازمان سنجش برای در امان ماندن سلامت داوطلبان در آزمون دکتری اعلام کرده است که تمام شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت خواهند شد و آن‌ها نباید نگران در خطر افتادن سلامت خود باشند.

رئیس سازمان سنجش از داوطلبان درخواست کرده است تا با وجود فراهم بودن امکانات ضد عفونی و بهداشتی در محل حوزه‌ها، ماده ضدعفونی و ۳ ماسک اضافه داشته باشند و در طول امتحان ماسک‌های خود را هر یک ساعت یک‌بار عوض کنند تا مشکلی برای کسی به وجود نیاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس