آموزش‌های دانشگاه آزاد از ۱۴ فروردین حضوری می‌شوند
اسفند 11, 1400
دارویی که خطر مرگ کرونا را کاهش می‌دهد
اسفند 14, 1400
اسفند 11, 1400

خبری خوب برای مبتلایان به آسم و آلرژی غذایی

محققان آمریکایی کشفی جدید به دست آورده اند که می‌تواند برای درمان مبتلایان به آسم و آلرژی غذایی مفید باشد. محققان بخش میکروبیولوژی و ایمنی شناسی […]

محققان آمریکایی کشفی جدید به دست آورده اند که می‌تواند برای درمان مبتلایان به آسم و آلرژی غذایی مفید باشد.

محققان بخش میکروبیولوژی و ایمنی شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانای آمریکا کشفی جدید به دست آورده اند که نشان می‌دهد چگونه یک مولکول خاص می‌تواند عملکرد ریه را برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی‌های غذایی بهبود بخشد.

دکتر مارک کاپلان، رئیس بخش میکروبیولوژی و ایمنی شناسی دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا و محقق ارشد در این پژوهش گفت: میلیون‌ها کودک و بزرگسال در آمریکا دارای آسم هستند که این، ناشی از التهابی است که به سبب مواد حساسیت زا در ریه‌ها ایجاد می‌شود. توانایی سلول‌ها برای ارتباط با یکدیگر در ایجاد التهاب، بسیار مهم است که این از طریق آزاد شدن مولکول‌هایی به نام سیتوکین‌ها رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، یکی از این سیتوکین ها، «اینترلوکین-۹» در بیماران مبتلا به آسم و آلرژی غذایی یافت شده است؛ اما این که چگونه «اینترلوکین-۹» باعث التهاب می‌شود، مشخص نبوده است.

در پژوهشی که به تازگی در مجله علمی «Science Immunology» منتشر شد، محققان یکی از انواع سلولی به نام «ماکروفاژ ریه» را به عنوان چیزی که از سوی «اینترلوکین-۹» به شکل عمده هدف قرار داده می‌شود، مشخص کردند.

محققان در این پژوهش دریافتند التهاب آلرژیک ریه زمانی کاهش می‌یابد که گیرنده «اینترلوکین-۹» از بین می‌رود؛ همچنان که دریافتند ماکروفاژ برای عملکرد اینترلوکین-۹ در ریه‌های آلرژیک حیاتی است.

این پژوهشگران همچنین «افکتور‌های پایین دستی اینترلوکین-۹» در ماکروفاژ‌ها را تعریف کردند؛ همچنان که آنزیم‌ها و سیتوکین‌های اضافی را که برای ایجاد التهاب آلرژیک مورد نیاز است، شناسایی کردند. آن‌ها همچنین ارتباط بین «اینترلوکین-۹» و افکتور‌های پایین دستی را با تشخیص آسم در بیماران یافتند.

دکتر مارک کاپلان گفت: این کار، پیشرفت قابل توجهی در تحقیقات ما در زمینه التهاب آلرژیک ریه است. ما می‌توانیم از این اطلاعات برای مطالعات بیشتر در زمینه جمعیت ماکروفاژ‌ها و تعیین این که چگونه می‌تواند این مسئله، درمانی بالقوه برای درمان آسم و سایر انواع التهاب ریه باشد، استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس