دلتای کرونا در چله تابستان
تیر 9, 1400
هشدار درباره مصرف خودسرانه ویتامین D
تیر 11, 1400
تیر 9, 1400

خیزش موج پنجم کرونا از جنوب

مهمترین اخبار کرونایی امروز درباره قرمز شدن مناطق زیادی از کشور است.  نقشه ایران که امروز در ۹ تیرماه ۱۴۰۰ از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شده […]

مهمترین اخبار کرونایی امروز درباره قرمز شدن مناطق زیادی از کشور است.  نقشه ایران که امروز در ۹ تیرماه ۱۴۰۰ از سوی اپلیکیشن ماسک منتشر شده نشان می دهد شهرستانهای کشور از سمت جنوب و جنوب شرق در حال تغییر رنگ کرونایی هستند. گویی موج پنجم از جنوب می رسد.

در آخرین تغییرات نقشه رنگبندی شهرستان‌های کشور، مناطق قرمز از جنوب به سمت مرکز و شمال کشور در حال گسترش است. از ۹ تیرماه، ۶۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان نارنجی و ۲۰۱ شهرستان زرد هستند. این نقشه نشان می دهد تعداد شهرستان‌های آبی صفر است.

نتیجه این وضعیت افزایش چشمگیر مبتلایان کرونا در شبانه روز گذشته است. از دیروز تا امروز ۸ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۷۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۷۲ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۰۹ نفر رسید. متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۲ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۴ هزار و ۱۲۷ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۸۶۲ هزار و ۲۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. سه هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

آنطور که از اخبار برمی آید بخش زیادی از وضعیت امروز کرونایی کشور به خاطر شیوع ویروس واریانت دلتا۴۰ است. ویروس کرونا که به تازگی جهش یافته و با عنوان دلتا مشهور شده، ۴۰ درصد مسری‌تر از نوع انگلیسی است.

چه خبر از واکسیناسیون عمومی؟

درباره واکسن هم اخبار زیادی امروز منتشر شد. در یکی از خبرهای مهم واکسنی عنوان شد نتایج نخستین مطالعه جهان نشان داده است مخلوط کردن و تطبیق واکسن کووید ۱۹ منجر به محافظت بالاتر در برابر ویروس می‌شود؛ در این روش دز اول و دوم واکسن از دو واکسن متفاوت تزریق می‌شود. از سوی دیگر نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که از کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند ممکن است تنها به تزریق یک دوز از دو دوز واکسن‌های کرونا نیاز داشته باشند.

در حوزه اخبار داخلی واکسن هم خبر مهمی که امروز منتشر شد درباره سخن رئیس سازمان غذا و دارو بود که از روند واکسیناسیون با استفاده از واکسن های تولید داخل خبر داد و گفت حدود ۹ میلیون دوز واکسن در کشور آماده تزریق داریم.

منبع: خبر آنلاین

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس