آخرین جزئیات از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری و ارشد ۱۴۰۰
مهر 3, 1400
میزان تاثیر امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۱ مشخص شد/اعلام جدیدترین تصمیمات کنکوری
مهر 7, 1400
مهر 3, 1400

درمان آلزایمر با نور!

 پژوهشگران آمریکایی قصد دارند در پروژه جدید خود، ترکیبی از روش‌های نوردرمانی را برای مقابله با آلزایمر به کار بگیرند. بیماری آلزایمر، یک اختلال مغزی است […]

 پژوهشگران آمریکایی قصد دارند در پروژه جدید خود، ترکیبی از روش‌های نوردرمانی را برای مقابله با آلزایمر به کار بگیرند.

بیماری آلزایمر، یک اختلال مغزی است که بیشتر افراد مسن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دانشمندان به رغم چندین دهه پژوهش در مورد داروها و رژیم‌های غذایی پیشرفته، هنوز نتوانسته‌اند درمان مؤثری برای بیماران مبتلا به آلزایمر کشف کنند. پژوهشگران “مدرسه پزشکی آیکان در مانت ساینای” (ISMMS)، به تازگی یک کمک مالی پنج ساله را برای بررسی در مورد این بیماری از “مؤسسه ملی سلامت” (NIH) دریافت کرده‌اند.

پژوهشگران قرار است با استفاده از این کمک مالی، به بررسی این موضوع بپردازند که آیا قرار گرفتن بیماران در معرض ترکیبی از روش‌های نوردرمانی، اثرات ناتوان‌کننده آلزایمر را کاهش می‌دهد یا خیر. در یکی از این درمان‌ها، از پالس‌های نور استفاده می‌شود که برای افزایش امواج الکتریکی مغز که تقویت‌کننده شناخت هستند، طراحی شده‌اند. یک روش دیگر، به خواب بهتر بیماران کمک می‌کند. این پروژه در سال نخست، ۷۹۲ هزار دلار دریافت خواهد کرد.

دکتر “ماریانا فیگوئیرو” (Mariana Figueiro)، از پژوهشگران این پروژه گفت: نور می‌تواند یک عامل قوی برای به دست آوردن سلامتی باشد اما اغلب نادیده گرفته می‌شود. ما امیدواریم بتوانیم از قدرت نور برای تسکین رنجی استفاده کنیم که روزانه میلیون‌ها بیمار مبتلا به آلزایمر و عزیزانشان آن را تجربه می‌کنند.

پژوهشگران در این پروژه قصد دارند به آزمایش این موضوع بپردازند که آیا چشمک زدن پالس‌های نور می‌تواند فعالیت الکتریکی را در مغز بیماران افزایش دهد یا برخی از آنها را خنثی کند.

منبع: ایمنا

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس