مدیسینا
کرونا و دوران بارداری
مرداد 15, 1399
کرونا-مدیسینا
علائم و نشانه های ابتلا به کرونا
مرداد 20, 1399
مرداد 20, 1399

سوالات متداول در رابطه با کووید19

زمان بهبودی مبتلایان کرونا چقدر است؟ دانشمندان دریافتند که برای مبتلایان به بیماری در حالت خفیف ، مدت زمان بهبودی حدود دو هفته است ، در […]
کرونا مدیسینا
کرونا-مدیسینا

زمان بهبودی مبتلایان کرونا چقدر است؟

دانشمندان دریافتند که برای مبتلایان به بیماری در حالت خفیف ، مدت زمان بهبودی حدود دو هفته است ، در حالی که افراد مبتلا به بیماری در حالت شدید یا بحرانی طی سه تا شش هفته به طول خواهد انجامید.

آیا COVID-19 می تواند از طریق غذا منتقل شود؟

بسیار بعید است که افراد بتوانند COVID-19 را از بسته بندی مواد غذایی یا مواد غذایی دچار شوند. COVID-19 یک بیماری تنفسی است و مسیر اصلی انتقال از طریق تماس شخص به فرد و از طریق تماس مستقیم با قطرات تنفسی ناشی از سرفه یا عطسهفرد آلوده می باشد. در مورد ویروس هایی که باعث انتقال بیماری های اتنفسی از طریق بسته بندی مواد غذایی یا بسته بندی مواد غذایی می شوند ، هیچ مدرکی در دست نیست. کورون ویروس ها نمی توانند در مواد غذایی تکثیر شوند. آنها برای تکثیر به یک حیوان یا میزبان انسانی احتیاج دارند.

آیا نوشیدن مقدار زیادی آب به مقابله با COVID-19 کمک می کند؟

هیچ مدرکی در دست نیست که نوشیدن آب زیادی باعث مقابله با ویروس کرونا می شود. اسید معده ویروس را از بین می برد. با این حال ، برای سلامتی به طور کلی نوشیدن آب توصیه می شود مردم برای سلامتی و جلوگیری از کم آبی بدن باید هر روز آب کافی مصرف کنند.

چه کسانی در معرض خطر جدی بیماری کرونا هستند؟

کووید19 افراد در هر سنی را آلوده می کند. با این حال ، شواهد تا به امروز نشان می دهد که دو گروه از مردم در معرض خطر ابتلا به بیماری کووید19 بیشتر هستند. این افراد سالخورده ها(یعنی افراد بالای 60 سال). و کسانی که شرایط پزشکی حاد دارند (مانند بیماری های قلبی عروقی ، دیابت ، بیماری مزمن تنفسی و سرطان). خطر ابتلا به بیماری شدید با شروع سن از حدود 40 سال به تدریج افزایش می یابد. این مهم است که بزرگسالان در این محدوده سنی از خود محافظت کنند و به نوبه خود از دیگران که ممکن است آسیب پذیرتر باشند نیز محافظت کنند.

آیا مصرف الکل باعث از بین رفتن کووید19 می شود؟

مصرف الکل ویروس را از بین نمیبرد و فقط مصرف الکل بالای 60 درصد برای ضدعوفونی پوست شما مفید است و مصرف آن هیچ تاثیری نخواهد داشت

آیا گرما کرونا را از بین میبرد؟

گرما با دما بالای 56 درجه سانتی گراد باعث کشته شدن 10000 واحد از این ویروس در مدت 15 دقیقه می شود.

آیا واکسن ، دارو یا درمانی برای COVID-19 وجود دارد؟

در حالی که برخی از داروهای غربی ، سنتی یا خانگی ممکن است باعث تسکین و کاهش علائم خفیف COVID-19 شوند ، هیچ دارویی تاکنون برای جلوگیری یا درمان این بیماری نیست. WHO خود دارویی را از جمله آنتی بیوتیک ها به عنوان یک دارو پیشگیری یا درمان COVID-19 توصیه نمی کند. با این حال ، چندین آزمایش بالینی در حال انجام در مورد داروهای مناسب و سنتی در حال انجام است. WHO در تلاش است تا واكسنها و داروها را برای پیشگیری و درمان COVID-19 هماهنگ كند و به محض دستیابی به نتایج تحقیقات ، اطلاعات جدیدی را ارائه خواهد داد.

اثرات سیگار و کووید19

COVID-19 یک بیماری عفونی است که در درجه اول به ریه ها حمله می کند. استعمال دخانیات عملکرد ریه را مختل می کند و بدن را برای مقابله با کووید19 و سایر بیماری ها دشوار می کند.

منابع:

covid19-alert

www.who.int

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس