تشخیص کرونا فقط در ۱۰ ثانیه
دی 10, 1399
محدودیت های ترددی شبانه تا پایان سال ادامه خواهد داشت
دی 17, 1399
دی 10, 1399

شروع آزمایش یک نانو واکسن ضدکرونا در هند

موسسه سرم‌سازی هند اعلام کرده که برای شروع آزمایش واکسن ضدکرونای شرکت نوواواکس (Novavax) به دنبال دریافت مجوز از دولت هند است. به گفته مسئولان موسسه […]

موسسه سرم‌سازی هند اعلام کرده که برای شروع آزمایش واکسن ضدکرونای شرکت نوواواکس (Novavax) به دنبال دریافت مجوز از دولت هند است. به گفته مسئولان موسسه سرم‌سازی هند، آن‌ها می‌توانند با دریافت تأییدیه سازمان تنظیم مقررات هند، آزمایش‌های خود را از ژانویه ۲۰۲۱ آغاز کنند.

این دومین واکسن ضدکرونای موسسه سرم‌سازی هند است که آزمایش‌های انسانی روی آن‌ها در این کشور انجام می‌شود. اولین توافق‌نامه موسسه سرم‌سازی هند با شرکت استرازنکا و دانشگاه آکسفورد برای واکسن ضدکرونای Covishield بود. موسسه سرم‌سازی هند برای مجوز استفاده اضطراری از Covishield منتظر تاییدیه مرکز کنترل دارو در هند (DCGI) است. فاز سوم آزمایش‌های انسانی واکسن Covishield در هند در حال اتمام است.

توسعه واکسن شرکت نوواواکس دو ماه عقب‌تر از واکسن شرکت آسترازنکا (AstraZenca) است.

موسسه سرم‌سازی هند برای تولید واکسن ضدکرونای نوواواکس موسوم به NVX-CoV ۲۳۷۳ با این شرکت توافق کرده است. هدف آن‌ها تولید ۱ میلیارد دوز از این واکسن در سال ۲۰۲۱ است. نوواواکس توافق‌نامه‌ای را با موسسه سرم‌سازی هند در ماه سپتامبر امضا کرد، و قصد دارد تمام ظرفیت برنامه‌ریزی شده را تا اواسط سال ۲۰۲۱ برای تولید این واکسن به کار گیرد.

در ماه مه سال ۲۰۲۰، موسسه سرم‌سازی هند در یک معامله کاملاً نقدی، امکانات و تجهیزات تولید خود را در اروپا به قیمت ۱۶۷ میلیون دلار به نوواواکس فروخت. این شرکت اقدام به خرید شرکت پرا‌ها واکسینز، مستقر در جمهوری چک کرده و بخشی از گروه سایروس پوناوال را با ظرفیت تولید سالانه ۱ میلیارد دوز آنتی‌ژن واکسن ضدکرونا خریداری کرده بود. خرید پرا‌ها واکسنیز با کمک بودجه سازمانی موسوم به ائتلاف برای ابتکارات آمادگی برای اپیدمی (CEPI) انجام شده‌است.

با این خریدها، نواواکس قادر خواهد بود ظرفیت تولید جهانی خود را در سه قاره به بیش از ۲ میلیارد دوز در سال برساند. این شرکت ۲ میلیارد دلار بودجه برای برنامه جهانی واکسن ویروس کرونا دریافت کرده است که از آن جمله می‌توان به کمک ۳۸۸ میلیون دلاری CEPI اشاره کرد.

آدار پوناوال، مدیرعامل موسسه سرم‌سازی هند، هنگام امضای توافق‌نامه گفته بود تخصص این موسسه برای تولید انبوه NVX-CoV ۲۳۷۳ به کار گرفته خواهد شود.

NVX CoV ۲۳۷۳ یکی از گزینه‌های موجود برای واکسن ضدکرونا است که از توالی ژنتیکی ویروس کرونا در آن استفاده شده‌است. این ماده با استفاده از فناوری نانوذرات نوترکیب نوواواکس برای تولید آنتی‌ژن مشتق شده از پروتئین سنبله کرونا ویروس (S) استفاده می‌شود.

Novavax ماه گذشته اعلام کرده بود که فاز سوم آزمایش روی واکسن ضدکرونا این شرکت در آمریکا، مکزیک و بریتانیا آغاز می‌شود. انتظار می‌رود داده‌های برخی از این آزمایش‌ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ برای درخواست مجوز در بریتانیا، اتحادیه اروپا و سایر کشور‌ها استفاده شود.

نوواواکس ۱٫۶ میلیارد دلار بودجه از طرف دولت آمریکا برای تسریع در تحویل واکسن ضدکرونا دریافت کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس