‌فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید ۱۹ آغاز شد
اسفند 4, 1399
بهبودیافتگان کرونا به کرونای انگلیسی مبتلا نمی‌شوند
اسفند 4, 1399
اسفند 4, 1399

شناسایی ۷ گونه جدید ویروس کرونا حاوی موتاسیون در آمریکا

 به نقل از سایت تحقیقات علوم پزشکی «medrxiv» در حالی که سه گونه B.۱.۱.۷ در بریتانیا، B.۱.۳.۵.۱ در آفریقای جنوبی و P.۱ در آمریکای جنوبی در گردش هستند، […]

 به نقل از سایت تحقیقات علوم پزشکی «medrxiv» در حالی که سه گونه B.۱.۱.۷ در بریتانیا، B.۱.۳.۵.۱ در آفریقای جنوبی و P.۱ در آمریکای جنوبی در گردش هستند، نوع جدیدی با نام Q۶۷۷P در آمریکا شناسایی شده است.

هنوز معلوم نیست که ویروس در این گونه جدید چه تغییری کرده است، اما بیم آن می‌رود که موجب افزایش قابلیت سرایت آن شده باشد.

بر اساس یک مقاله پیش از چاپ جدید به‌نظر می‌رسد که تمام این موتاسیون‌ها یک ناحیه خاص از پروتئین اسپایک را تحت تأثیر قرار داده است (ناحیه ۶۷۷ آمینواسیدی) که ویروس از آن برای ورود به سلول استفاده می‌کند.

پژوهشگران توالی‌های ژنتیکی ویروس را در GISAID قرار داده‌اند. نوع جدید ۶۷۷ در اواخر ژانویه شناسایی شد و پس از آن میزان این موتاسیون در جمعیت افزایش چشم‌گیری داشت.

هنوز اطلاعات دقیقی در مورد اثر این موتاسیون بر کارایی واکسن‌ها یا آنتی‌بادی‌ها وجود ندارد و باید پژوهش‌های بیش‌تری در آینده انجام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس