دانشگاه‌ها آماده حضور دانشجویان در دانشگاه برای ترم آینده باشند
بهمن 18, 1399
آخرین آمار کرونا 24 بهمن
بهمن 25, 1399
بهمن 18, 1399

علائم و چگونگی تشخیص کرونای جهش یافته

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تایید شناسایی یک مورد ابتلا به کرونای جهش یافته در کشور، گفت: در وهله اول باید […]

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تایید شناسایی یک مورد ابتلا به کرونای جهش یافته در کشور، گفت: در وهله اول باید توجه کرد که تفاوت عمده‌ای میان بیمارانی که به کرونای قبلی مبتلا شده‌اند با بیمارانی که به کرونای جهش یافته مبتلا می‌شوند، وجود ندارد. در عین حال شناسایی کرونای جهش یافته بدون آزمایش ژنتیکی امکان‌پذیر نیست.

افزایش قدرت انتقال کرونا در ویروس جهش یافته

وی افزود: سرعت و قدرت انتقال بیماری در کرونای جهش یافته یک مقدار بیشتر است و مبتلایان به کرونای جهش یافته، سریع‌تر ویروس را به دیگران انتقال می‌دهند. از طرفی ممکن است علائم بالینی در مبتلایان به کرونای جهش یافته مقداری شدیدتر باشد.

مردانی با بیان اینکه باید در بین افرادی که از کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان به ایران می‌آیند، دنبال مبتلایان به کرونای جهش یافته بگردیم، ادامه داد: مورد ابتلایی هم که در کشور دیده شده، مربوط به مسافرانی بوده که از انگلیس به ایران آمده است.

مسافران ورودی به کشور، ۱۴ روز خودقرنطینگی اختیار کنند

وی تاکید کرد: مردم اگر مسافری دارند که از خارج از کشور می‌آید، او را راهنمایی کنند تا به مدت ۱۴ روز در یک اتاق خودقرنطینگی اختیار کند و به هیچ وجه این فرد را در بدو ورود نبوسند، با او دست ندهند و او را در آغوش هم نگیرند. به مدت ۱۴ روز فرد در یک اتاق قرنطینه باشد و اگر کوچکترین علائمی دال بر بیماری دارد، تست PCR بدهند.

بیماریابی تقویت شود تا گرفتار ویروس جهش یافته نشویم

مردانی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت بهداشت کلیه مسافرانی را که از کشورهای درگیر کرونای جهش یافته به ایران می‌آیند، رصد می‌کند، گفت: بر این اساس همین اقدام را باید انجام دهیم و بیماریابی را تقویت کنیم تا گرفتار نوع جهش یافته ویروس نشویم.

پروتکلها را رعایت کنید

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اعم از جهش یافته و غیر جهش یافته، باید پروتکل‌های بهداشتی را شامل فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها، پرهیز از سفرهای غیرضروری، تعطیلی دورهمی‌ها و استفاده از ماسک از منزل تا منزل را رعایت کنیم.

علایم ویروس جهش یافته

مردانی اظهار کرد: علائم کرونای جهش یافته، مانند علائم کرونا است که تاکنون شناخته شده، اما شدت آن مقداری بیشتر است. در عین حال ممکن است تشخیص آن هفته‌ها طول بکشد. بیشترین چیزی که در تشخیص کمک می‌کند سابقه مسافرت به کشوهایی است که درگیر کرونای جهش یافته هستند.

منبع: تابناک

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس