تفاوت ایمنی به دست آمده پس از ابتلا به کرونا و دریافت واکسن چیست؟
شهریور 8, 1400
برگزاری کلاس های دانشجویان جدید الورود از ابتدای مهر
شهریور 9, 1400
شهریور 8, 1400

عوارض کرونا تا یک سال ماندگار است

پژوهشی در چین نشان می‌دهد که نیمی از بیماران حاد کرونا، بعد از مداوا هم از عوارض بلندمدتی، چون افسردگی، بی‌حالی، ریزش مو یا درد عضلات […]

پژوهشی در چین نشان می‌دهد که نیمی از بیماران حاد کرونا، بعد از مداوا هم از عوارض بلندمدتی، چون افسردگی، بی‌حالی، ریزش مو یا درد عضلات رنج می‌برند.

یک سوم بهبودیافتگان حتی یک سال بعد از بهبودی درگیر تنگی نفس هستند.

مطالعه‌ای علمی در چین که نتیجه آن در نشریه تخصصی و معتبر “لنست” منتشر شده، بیانگر آسیب‌های طولانی‌مدت نزد بهبودیافتگان کروناست. پژوهشگران چینی بر همین اساس، خواهان بررسی بیشتر وضعیت مداوا شدگان و توجه به نمود‌های مختلف این عوارض شده‌اند.

افسردگی، کم اشتهایی، خستگی مفرط، درد‌های عضلانی، طپش قلب، ریزش مو، مشکلات خواب، کم حافظگی، از دست دادن بویایی یا چشایی، مشکلات پوستی یا کاهش آستانه تحمل عصبی از عوارض عمومی نزد بهبودیافتگان کرونا هستند.

این مطالعه نشان می‌دهد که یک سوم کسانی که از بیماری نجات یافته‌اند، حتی با گذشت یک سال از مداوا دچار تنگی نفس هستند و موارد آسیب نزد کسانی که در وضعیت حاد بیماری قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده‌اند، به مراتب از سایرین بیشتر است.

محققان چینی برای بررسی‌های خود، پرونده پزشکی و وضعیت ۱۳۰۰ بیمار بستری شده در ووهان را مورد مطالعه قرار داده‌اند. همه مبتلایان در فاصله ماه‌های ژانویه تا مه در یکی از بیمارستان‌های شهر در وضعیت حاد ابتلا بوده و مداوا شده‌اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس