اولویت آموزش حضوری با دروس عملی است
آبان 10, 1400
تاثیر آهنربا بر درمان افسردگی
آبان 11, 1400
آبان 10, 1400

لغو منع تردد شبانه از اول آذر ماه/ مدارس از چه زمانی به صورت قطعی باز می شوند؟

کمال حیدری معاون وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب در مورد محدودیت های شبانه اظهار کرد: فردا جلسه کارشناسی در وزارت کشور با موضوع منع تردد  […]

کمال حیدری معاون وزیر بهداشت در برنامه تیتر امشب در مورد محدودیت های شبانه اظهار کرد: فردا جلسه کارشناسی در وزارت کشور با موضوع منع تردد  شبانه  برگزار خواهیم کرد. با توجه به آداب و رسوم و سنت های ما ایرانیان مبنی بر برگزاری شب نشینی ها و دورهمی ها، در فصل تابستان شاهد ترددهای فراوانی بودیم که از بعد از اعلام محدودیت های شبانه، مردم در ساعات مشخص در خانه ها باقی ماندند.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر شرایط با قبل بسیار متفاوت است و به همین دلیل جلسه ای کارشناسی فردا برگزار می شود تا تصمیم نهایی ابلاغ شود.

او افزود: ما روال رفع محدودیت های هوشمند را به سمتی می بریم که افرادی که واکسینه شده اند، آزادی عمل بیشتری به ویژه در ترددهای شبانه وبین استانی داشته باشند و فردی که کارت واکسن داشته باشد هیچ منعی برای ترددش وجود ندارد. 

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: این موضوع در ستاد مصوب شده و از آخر آبان ماه و در اول آذر، اجرایی خواهد شد. باید تشکر ویژه ای ماموران ناجا داشته باشم که بار بسیاری از این هماهنگی ها بر دوش آنها  بود.  اعلام قطعی منع تردد شبانه فردا در جلسه قطعی خواهد داشت. 

او گفت: به طور کلی  حضور همه تلاش ما بر این است که در مجامع، فعالیت های اجتماعی، حضور در اماکن آموزشی و تردد ها را به روال عادی سابق با بهره گرفتن از امتیاز واکسیناسیون برگردانیم.

حیدری افزود: من معتقدم هنوز پیک ششم کرونا آغاز نشده و وارد پیک جدید نشده ایم. اما به طور کلی با بررسی دقیق و همه جانبه آمار سیر صعودی و نزولی استان‌ها می‌توان در مورد بروز پیک جدید اظهار نظر کرد و با توجه به روند نزولی چند روز اخیر که شاهد آن بودیم  می توانیم اظهار کینم هنوز پیک جدید شروع نشده است و اوضاع خوب است.

او افزود: تا قبل از اعلام لغو محدودیت‌ها و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها ما شاهد افزایش عادی انگاری در سطح جامعه نبودیم و در حال حاضر نگرانی اصلی ما عادی نگاری هموطنان است.

معاون وزیر بهداشت در مورد بازگشایی مدارس اظهار کرد: ما کد ملی دانش آموزان را نداریم و آمار دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال در کل را داریم این در حالی است که تعدادی از این کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال دانش آموز نیستند، اما طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش، اولیا دانش آموزان، نیروهای خدماتی مدارس، معلمان و مسئولان صد در صد واکسینه شده اند و بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان نیز واکسن را دریافت کردند مسئولان در حال پیگیری برای واکسینه کردن سایر دانش‌آموزان هستند.

حضوری شدن کلاس ها برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوم از نیمه آبان ماه و مقطع اول متوسطه اول آذر ماه

حیدری بیان کرد: شرط ورود به دانشگاه و مدارس صرفاً تزریق دو دوز واکسن است. قرار بود در ماه قبل بازگشایی مدارس صورت بگیرد، اما یک ماه این تصمیم به تعویق افتاد تا پوشش واکسیناسیون به حداکثر ممکن برسد. از مردمی که به دلیل شبهه‌های وارد شده در فضای مجازی هنوز واکسن نزده اند تقاضا می‌کنیم برای سلامتی خود و فرزندانشان حتماً برای انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

او ادامه داد: در مدارس ابتدایی مسئله تزریق واکسیناسیون مطرح نیست و مدارس می‌توانند با صلاحدید آموزش و پرورش و در صورت آمادگی بازگشایی را انجام دهند.

حیدری بیان کرد: دانش آموزان مقطع متوسطه دوم از نیمه آبان ماه و مقطع اول متوسطه اول آذر ماه باید حضوری در مدارس حاضر شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس