افزایش کارایی سلول‌های سوختی به کمک نانو ذرات نقره
شهریور 29, 1400
مبتلایان به تیروئید این خوراکی‌ها را مصرف کنند
شهریور 30, 1400
شهریور 29, 1400

مزایا و معایب هوش مصنوعی در عرصه پزشکی

از میان تمام رشته‌هایی که انتظار می‌رود در طی دهه آینده هوش مصنوعی در آن‌ها نفوذ کند، شاید هیچ کدام مهم‌تر از مراقبت‌های بهداشتی نباشد. از […]

از میان تمام رشته‌هایی که انتظار می‌رود در طی دهه آینده هوش مصنوعی در آن‌ها نفوذ کند، شاید هیچ کدام مهم‌تر از مراقبت‌های بهداشتی نباشد. از تشخیص زود هنگام تا انجام عمل جراحی به کمک روبات؛ انتظار می‌رود که هوش مصنوعی به طرق مختلف سلامتی ما را افزایش دهد.

اما هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که آسیب بزرگی به بار آورد. بدن انسان یک توده چرخشی از فرآیند‌های زیستی، شیمیایی و حتی الکتریکی است و دارای ساختار‌ها و فیزیولوژی‌های متنوعی است که هیچ یک از آن‌ها دقیقاً شبیه هم نیستند. بیش از هر صنعت دیگری، بهداشت و درمان باید با دقت در زمینه استفاده از هوش مصنوعی قدم بردارد تا این اطمینان حاصل شود که نتایج منفی به حداقل می‌رسند.

البته، زمانی زیادی لازم است تا به روبات‌ها اجازه دهیم در تصمیم گیری‌های مربوط به سلامتی ما شرکت کنند. طبق بررسی دانشکده محاسبات و انفورماتیک دانشگاه Drexel، هوش مصنوعی می‌تواند اطلاعات و تجزیه و تحلیل زمان واقعی در مورد مسائل پزشکی را در اختیار پزشکان قرار دهد و همچنین بسیاری از کار‌های وقت‌گیر را که مانع روند مراقبت‌های بهداشتی می‌شوند، مانند بیمه، ارائه دهد.

همچنین هوش مصنوعی می‌تواند نیاز به منابع فراوان را که در حال حاضر روند مراقبت‌های بهداشتی را مسدود کرده و افزایش هزینه‌ها را به دنبال دارد را تاحدی کاهش دهد.

طبق گفته‌های، Vinod Saratchandran، رهبر تیم Fingent، هوش مصنوعی بیش‌ترین تاثیر را بر دو عملکرد کلیدی پزشکی دارد. برای مثال هوش مصنوعی نه تنها می‌تواند جزئیات دقیق را مشخص کند بلکه قابلیت تشخیص ناهنجاری‌ها را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس