مواد غذایی که فشار خون را کاهش می‌دهند
آذر 5, 1400
برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم
آذر 6, 1400
آذر 5, 1400

نحوه ثبت عوارض واکسن کرونا در سامانه سلامت

کارشناس مسئول درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت درباره سامانه ثبت عوارض واکسن کرونا گفت: سامانه خود اظهاری عوارض احتمالی واکسن کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir  تنها […]

کارشناس مسئول درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت درباره سامانه ثبت عوارض واکسن کرونا گفت: سامانه خود اظهاری عوارض احتمالی واکسن کووید ۱۹ به آدرس salamat.gov.ir  تنها مرجع رسمی وزارت بهداشت است.

او افزود: در این سایت لینکی اضافه شده و مردم به صورت خود اظهاری می‌توانند، مشکلاتشان را در رابطه با واکسن ثبت کنند.

ضایی ادامه داد: این سامانه برای ثبت عوارض احتمالی دریافت کنندگان واکسن و بدون نیاز به حضور در پایگاه‌های بهداشت یا مراکز درمانی ایجاد شده است.

این کارشناس مسئول درگاه یکپارچه تبادل اطلاعات سلامت گفت: سامانه‌های سطح یک بهداشتی، امکان ثبت عوارض احتمالی مراجعان به مراکز واکسیناسیون یا پایگاه‌های بهداشتی را دارند.

او تصریح کرد: در این سامانه انواع عوارض واکسن نیز درج شده است و افراد می‌توانند اطلاعات فردی خودشان را وارد کنند. پس از آن صفحه‌ای برای آن‌ها در خصوص عوارض واکسن ظاهر می‌شود و در نهایت می‌توانند اقدام به ثبت اطلاعات کنند. بنابراین جمع آوری اطلاعات به روش الکترونیک انجام می‌شود.

رضایی گفت: اورژانس و مراکز بهداشتی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها اطلاعات لازم را ثبت می‌کنند به طوری که اطلاعات مراکز بهداشتی در اختیار معاونت بهداشت و اطلاعاتی که از سوی اورژانس جمع آوری می‌شود در اختیار معاونت درمان قرار می‌گیرد و در نهایت اطلاعات تجمیع و در اختیار مسئولین برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس