یک بام و دو هوای طرح ممنوعیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد از رشته‌های غیر مرتبط
تیر 26, 1400
فراموشی لحظه‌ای، اولین علامت آلزایمر است
تیر 27, 1400
تیر 27, 1400

نوشیدنی که قاتل فشار خون بالا است

زمانیکه فشار خون کنترل نشود، می‌تواند در بدن انسان باعث عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی شود. یکی از اولین خطوط دفاعی شما در برابر […]

زمانیکه فشار خون کنترل نشود، می‌تواند در بدن انسان باعث عوارضی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی شود.

یکی از اولین خطوط دفاعی شما در برابر فشار خون بالا، رژیم غذایی است. به طورکلی یک رژیم غذایی مناسبِ فشار خون ممکن است به شما کمک کند تا بدون عوارض جانبی ناشی از دارو‌ها، فشار خون شما در حد سالم بماند، علاوه بر غذا‌های خاصی که ممکن است به کاهش فشار خون شما کمک کنند، برخی از انواع نوشیدنی‌ها نیز می‌توانند مفید باشند. 

محققان انگلیسی به تازگی دریافتند مصرف آب آلبالو تاثیر مشابه دارو‌های کاهش فشار خون دارد و می تواند یک درمان موثر فشار خون محسوب شود.

محققان دانشگاه نورثامبریا متوجه شدند: افرادی که ۶۰ میلی لیتر کنستانتره آلبالوی رقیق شده با آب می‌نوشند، فشار خون آن‌ها در عرض سه ساعت، هفت درصد کاهش می‌یابد. برای کاهش ۳۸ درصدی خطر سکته مغزی و یا ۲۳ درصدی بیماری قلبی همین مقدار کافی است و می تواند معجزه کند.

افراد زیادی در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که در صورت درمان نشدن، با افزایش خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، بیماری کلیه، سکته مغزی و زوال عقل مواجه می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس