این خوراکی را هرگز با سیب‌زمینی سرخ‌شده نخورید
خرداد 27, 1400
واکسیناسیون کرونا در کشور از این هفته شتاب می‌گیرد
خرداد 29, 1400
خرداد 29, 1400

واکسن کرونای اسپوتنیک وی باعث ناباروری نمی‌شود

الکساندر گینتسبورگ، مدیر موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالئای روسیه گفت واکسن ویروس کرونای اسپوتنیک وی باعث ناباروری افراد نمی‌شود، زیرا مبتنی بر آدنو ویروس است. […]

الکساندر گینتسبورگ، مدیر موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالئای روسیه گفت واکسن ویروس کرونای اسپوتنیک وی باعث ناباروری افراد نمی‌شود، زیرا مبتنی بر آدنو ویروس است.

این دانشمند تاکید کرد که در این واکسن از دو جزء آدنو ویروس نوع ۲۶ و آدنو ویروس نوع ۵ استفاده شده است که مدت‌هاست بین انسان‌ها در گردش است.

گینتسبورگ در پاسخ به این سوال که کسی تاکنون از سایر فرآیند‌های تولید مثل دچار ناباروری شده است یا خیر، توضیح داد: ما هرگز آن را در هیچ گزارش پزشکی پیدا نکردیم، این واکسن عوارض جانبی منفی ندارد.

واکسن اسپوتنیک وی از ماه اوت گذشته تاکنون در ۶۷ کشور تایید شده است. طبق آخرین تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد درصد عفونت پس از واکسیناسیون در میان ۳.۸ میلیون روس واکسینه شده، این واکسن ۹۷.۶ ٪ اثربخشی را در برابر موارد علامت دار کووید-۱۹ نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس