احتمال آغاز واکسیناسیون تمامی دانشجویان کشور از هفته آینده
شهریور 17, 1400
چای بنوشید تا عملکرد مغزتان افزایش یابد!
شهریور 19, 1400
شهریور 17, 1400

واکسیناسیون در دوران بارداری و درمان ناباروری منعی ندارد/ خطر تولد نوزاد نارس در زنان باردار کرونایی ۲ برابر است

حمید سوری رئیس کمیته کشوری واکنش سریع اپیدمی کرونا  درباره واکسیناسیون کووید ۱۹ در دوران بارداری، شیردهی و درمان ناباروری اظهار کرد: با استناد به گزارش […]

حمید سوری رئیس کمیته کشوری واکنش سریع اپیدمی کرونا  درباره واکسیناسیون کووید ۱۹ در دوران بارداری، شیردهی و درمان ناباروری اظهار کرد: با استناد به گزارش های علمی موسسه سلامت آمریکا، مرکز کنترل بیماری‌ها، نظام سلامت ملی انگلستان و سازمان جهانی بهداشت توجه به برخی نکات در زمینه واکسیناسیون کووید ۱۹ در دوران بارداری، شیردهی و درمان ناباروری ضرورت دارد.

رئیس کمیته کشوری واکنش سریع اپیدمی کرونا بیان کرد: به خاطر شرایط خاص زنان در دوران بارداری معمولا از آنها در کارآزمایی های بالینی از جمله واکسن استفاده نمی شود. ولی گزارش های سازمان های معتبر بین المللی تزریق واکسن کرونا به این گروه را نه تنها ممنوع نکرده بلکه مورد تاکید ویژه قرار داده است.

احتمال تولد نوزاد نارس در زنان باردار کرونایی 2 برابر است

سوری ضمن هشدار درباره امتناع از واکسیناسیون در زنان باردار و خطر ابتلا به کرونا بیان کرد: احتمال تولد نوزاد نارس در زنانی که به کرونا مبتلا می شوند دو برابر است، خطر ابتلا به بیماری کرونا در زنان باردار پرخطر مانند بالای ۳۵ ساله ها، دارای دیابت بارداری، پرفشاری خون، داشتن جنین بسیار درشت، دارای وزن زیاد و مانند اینها بالاتر است.

تزریق واکسن کرونا خطری برای سلامت جنین دارد؟

رئیس کمیته کشوری واکنش سریع اپیدمی کرونا در پاسخ به این سوال که تزریق واکسن خطری برای سلامت جنین دارد؟ گفت: واکسیناسیون کامل در دوران بارداری با توجه به برنامه و نوع واکسن مجاز است و باید توجه داشت که واکسن هیچ عارضه ای برای جنین ایجاد نمی کند. تزریق دور دوم واکسن باید ترجیحا همان برند واکسن اول باشد. 

سوری تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا در دوران بارداری برای مادر و جنین مفید است و احتمال خطر را نسبت به ابتلا کمتر می‌کند. واکسیناسیون در هر مرحله بارداری توصیه می شود و محدودیتی ندارد. همچنین تزریق واکسن در زنان باردار دارای بیماری یا شرایط خاص هم توصیه می شود البته این زنان بهتر است قبل از اقدام برای واکسیناسیون با پزشک خود مشورت کنند.

واکسیناسیون کرونا در دوران شیردهی و درمان ناباروری

رئیس کمیته کشوری واکنش سریع اپیدمی کرونا بیان کرد: در دوران شیردهی در صورت انجام واکسیناسیون نباید و لازم نیست کودک از شیر مادر محروم شود.

سوری بیان کرد: برخی شواهد نشان می دهد در مراحلی از بارداری واکسیناسیون مادر می تواند مقداری آنتی بادی از طریق بند ناف به جنین یا شیر مادر به کودک منتقل و ایمنی کودک را نیز بالا ببرد.

رئیس کمیته کشوری واکنش سریع اپیدمی کرونا اظهار کرد: در زمان درمان ناباروری ممنوعیتی برای واکسیناسیون وجود ندارد و لازم نیست درمان قطع شود. در مواردی خاص مثل سن بالای ۳۵ یا ۳۷ سال توصیه شده چند روزی تحت نظر پزشک معالج فاصله بیفتد. اگر خانمی قصد باردار شدن هم دارد می تواند واکسن کرونا را مانند بقیه افراد واجد شرایط جامعه تزریق کند و محدودیتی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس