ربات جراحی از راه دور وارد فاز حیوانی شد
تیر 2, 1400
۶ نشانه که ریه‌های‌تان نیازمند پاکسازی است
تیر 3, 1400
تیر 2, 1400

پایان واکسیناسیون علیه کرونا دانشجویان تا آذر ۱۴۰۰ /دانشجویان ترم بالایی در اولویت تزریق واکسن

 دکتر سیماسادات لاری در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شرایط واکسیناسیون معلمان، استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: آموزش برای ما خیلی مهم […]

 دکتر سیماسادات لاری در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به شرایط واکسیناسیون معلمان، استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: آموزش برای ما خیلی مهم است. در آموزش و پرورش مقاطع ابتدایی مهم‌تر است.

وی تاکید کرد: آموزش مجازی همچنان ادامه دارد اما ما می‌خواهیم آموزش حضوری باشد. کیفیت آموزش مجازی به آموزش حضوری نمی‌رسد و همه اذعان دارند که کیفیت آموزش افت کرده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت یادآور شد: مردادماه معلمان مدارس واکسینه می‌شوند تا دانش آموزان بتوانند از مهر به مدرسه بروند.

لاری خاطرنشان کرد: جلساتی با وزارت علوم در زمینه واکسیناسیون دانشگاهیان داشته‌ایم. حدود ۲۰۰ هزار نفر از استادان و کارکنان دانشگاه‌ها نیز از مرداد واکسینه می‌شوند.

وی افزود: سه میلیون دانشجو در کشور داریم و ۳۰ درصد دانشجویان علوم پزشکی که در بخش‌های بالینی حضور داشتند واکسینه شده‌اند و سایر دانشجویان علوم پزشکی در بخش‌های بالینی حضور نداشتند هنوز واکسینه نشده‌اند.

معاون وزیر بهداشت گفت: ۵۰۰ هزار نفر از دانشجو شهریورماه، یک میلیون از دانشجویان در مهرماه، یک میلیون از دانشجویان در آبان ماه و سایر دانشجویانی که باقی مانده باشند در آذرماه واکسینه می‌شوند.

وی افزود: سناریوی ما در وزارت بهداشت این است آموزش حضوری دانشجویان به صورت شناور برنامه ریزی شود. در این زمینه خوابگاه دانشجویی بسیار مهم است چون بحث انتقال بیماری در خوابگاه‌ها هنوز اهمیت دارد و باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز درباره شروع آموزش‌های حضوری اظهار کرد: ویروس کرونا طی یک سال و نیم گذشته آموزش دانشگاه‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده و همین عامل باعث شده تا آموزش‌ها را به صورت مجازی ادامه دهیم.

او افزود: ویروس کرونا علی رغم دستاورد‌های زیادی که برای آموزش‌ها داشته به تبع مشکلاتی را هم ایجاد کرده است، باید گفت که حضور دانشجویان در دانشگاه برای ما یک اصل است و برنامه ریزی کرده ایم تا حد امکان دانشجویان را از مهر ۱۴۰۰ به صورت حضوری در فضای دانشگاهی آموزش دهیم.

خاکی صدیق تصریح کرد: حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه هاست. طبق برنامه‌ای که با وزارت بهداشت داشته ایم به این نتیجه دست یافتیم که دانشجویان با اولویت بندی‌های انجام شده وارد دانشگاه شوند. اگر تمامی دانشجویان واکسینه شوند، می‌توانیم شاهد حضور حداکثری دانشجویان از مهر ۱۴۰۰ در دانشگاه‌ها باشیم.

او با بیان اینکه اگر واکسیناسیون دانشجویان بنابر شرایطی به صورت کامل انجام نشود اولویت بندی‌های مربوطه را برای حضور دانشجویان در دانشگاه انجام خواهیم داد، تاکید کرد: در حال حاضر اولویت حضور فیزیکی به منظور فراگرفتن مباحث آموزشی در دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه آزاد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی ارشد و دکتری است.

خاکی صدیق گفت: دانشجویان کارشناسی ارشد که ورودی ۹۸ به قبل هستند باید به صورت حضوری در دانشگاه از مهر ۱۴۰۰ آموزش ببیند؛ چرا که آن‌ها هیچ آشنایی با محیط دانشگاه ندارند و به علت فارغ التحصیلی بایستی حداقل یک ترم را به صورت حضوری در دانشگاه آموزش ببینند.

او اضافه کرد: بعد از دانشجویان تحصیلات تکمیلی نوبت به حضور فیزیکی دانشجویان کارشناسی به خصوص ترم بالا‌هایی که در آستانه فارغ التحصیلی بوده و سپس دانشجویان کاردانی هستند، در دانشگاه می‌رسد. همچنین دانشگاه‌هایی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی ندارند و تنها دانشجویان کارشناسی دارند اولویت واکسیناسیون با دانشجویان کارشناسی است که در ترم‌های پایانی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر / باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس