۵ چیزی که باعث بروز اختلال حافظه می‌شود
آذر 20, 1400
تشخیص بیماری‌های روانی با انجام آزمایش خون
آذر 20, 1400
آذر 20, 1400

کرونای امیکرون ممکن است نیازمند دوز چهارم واکسن کرونا باشد

مقامات شرکت فایزر اعلام کردند سویه جدید امیکرون ممکن است این احتمال را افزایش دهد که مردم زودتر از آنچه انتظار آن می‌رفت، نیازمند دوز چهارم […]

مقامات شرکت فایزر اعلام کردند سویه جدید امیکرون ممکن است این احتمال را افزایش دهد که مردم زودتر از آنچه انتظار آن می‌رفت، نیازمند دوز چهارم واکسن کرونا باشند.

بنا بر اعلام فایزر، استاندارد تزریق دو دوز واکسن ممکن است کمتر در برابر این سویه مؤثر باشد و یک دوز تقویتی، آنتی بادی‌های خنثی کننده را افزایش می‌دهد. طبق اعلام فایزر، جدول زمانی برای تزریق دوز چهارم نیازمند آن است که تسریع شود.

«آلبرت بورلا» دکتر و مدیرعامل شرکت فایز که پیشتر گفته بود حدود یک سال پس از تزریق دوز سوم ممکن است به دوز دیگری نیاز باشد، حال با آمدن سویه امیکرون نظر دیگری دارد. دانشمندان شرکت فایزر معتقدند دوز چهارم که سویه امیکرون را هدف قرار می‌دهد، ممکن است زودتر مورد نیاز شود.

او در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان بی سی» اعلام کرد: با سویه امیکرون، باید منتظر ماند و دید؛ چرا که ما اطلاعات خیلی کمی داریم. ما شاید نیاز به تسریع داشته باشیم.

او در ادامه گفت:، اما هم اکنون مهمترین چیز آن است که ما زمستان را در پیش رو داریم. از منظر مراقبت‌های بهداشتی مهم آن است که بفهمیم برای گذر از زمستان، نیازمند محافظتی خوب هستیم.

این در حالی است که یکی از دانشمندان ارشد شرکت فایز نیز به تازگی گفته است تزریق دوز چهارم – که احتمالا امیکرون را هدف قرار دهد – احتمالا ضروری است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) هنوز در تلاش است تا مشخص کند سویه امیکرون چطور بر روند بیماری تأثیر می‌گذارد و آیا این سویه مسری‌تر است و سبب ایجاد بیماری شدیدی تری می‌شود یا خیر.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد سویه امیکرون تا کنون در ۵۷ کشور جهان گزارش شده است. 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس