محدودیت های ترددی شبانه تا پایان سال ادامه خواهد داشت
دی 17, 1399
پول خرید واکسن کرونا به حساب سازمان بهداشت جهانی واریز شد
دی 17, 1399
دی 17, 1399

کرونا تا دو سال آینده با ما خواهد بود

سعید نمکی، در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت، به واکسن کرونا و مصونیتی که بعد از تزریق ایجاد می‌شود، اشاره کرد و افزود: نمی‌توانیم با قاطعیت در این خصوص صحبت کنیم. […]

سعید نمکی، در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت، به واکسن کرونا و مصونیتی که بعد از تزریق ایجاد می‌شود، اشاره کرد و افزود: نمی‌توانیم با قاطعیت در این خصوص صحبت کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: واکسن آنفلوانزا ۳۲ درصد و در بهترین شرایط ۴۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند، یعنی امکان ندارد هیچ کشوری بگوید چون شخصی واکسن کرونا تزریق کرده پس مصون است.

وی افزود: هیچ کشوری نمی‌تواند به قطعیت بگوید من با واکسیناسیون می‌توانم مرزها را باز کنم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه کرونا فعلاً تمام شدنی نیست، گفت: حداقل تا یکی دو سال آینده هر شخصی که فکر می‌کند کووید ۱۹ تمام خواهد شد، باید بداند کرونا ویروس تازه پا به خدمت گذاشته و احتمالاً کماکان مهمان بشریت است.

نمکی تاکید کرد: ممکن است یک ویروس رو به خموشی برود، اما این ویروس فعلاً رو به چموشی می‌رود. به طور مثال ویروس‌های سارس و مرس رو به خموشی رفتند، اما این ویروس ظاهراً میل به خموشی ندارد.

وزیر بهداشت گفت: خواهش می‌کنم تمام مسئولان جمهوری اسلامی متقاعد شوند که این ویروس فعلاً هست و در مرحله بعد کاری کنیم که مردم هم به زندگی خود ادامه دهند و علاوه بر آن ما دچار یک تنش سنگین نشویم.

منبع: خبرگزاری مهر

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس