آخرین آمار کرونا 15 اسفند
اسفند 16, 1399
کرونای انگلیسی کمتر از ۳ روز ریه را درگیر می‌کند
اسفند 16, 1399
اسفند 16, 1399

دو سناریوی ستاد کرونا برای سفرهای نوروزی

دوهفته مانده به آغاز تعطیلات نوروز هنوز تصمیم نهایی برای سفرهای نوروزی گرفته نشده است .در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد، گروه نخست معتقدند با […]

دوهفته مانده به آغاز تعطیلات نوروز هنوز تصمیم نهایی برای سفرهای نوروزی گرفته نشده است .در این زمینه دو دیدگاه وجود دارد، گروه نخست معتقدند با توجه به شیوع ویروس های جهش یافته انگلیسی هر گونه سفری باید لغو شود و همانند سال گذشته خروج از شهرها با محدودیت های شدیدی همراه باشد.

 اما گروه دوم معتقدند برای سفر به شهرهای آبی و زرد نباید محدودیتی ایجاد شود . طرفدار دیدگاه نخست تصمیم گیران حوزه سلامت هستند ، به اعتقاد آنها کاهش آمار مرگ و میرهای کرونایی موقت و شکننده است و دورهمی ها و سفرهای نوروزی می تواند آغاز گر موج چهارم کرونا در کشور باشد ، موجی که میزان مرگ و میرهای آن را از سه موج قبلی بیشتر پیش بینی می کنند .

اما گروه دوم بیشتر فعالان حوزه گردشگری که سالی سختی را از لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشتند هستند.امروز رهبری در سخنانی اعلام کردند که حرف آخر در خصوص سفرهای نوروزی را ستاد ملی کرونا می زند .

بنابراین  تصمیم آخر در این زمینه را ستاد ملی کرونا خواهد گرفت. گفته می شود حسن روحانی به دلیل ملاحظات اقتصادی به دیدگاه دوم تمایل بیشتری دارد .از آن سو متخصصان حوزه بهداشت نگران بازگشت مرگ و میرهای سه رقمی در کشور هستند و معتقدند رنگ های کرونایی کشور به سرعت قابل تغییر است .

آخرین تصمیم ستا کرونا برای سفرهای نوروزی 

اما بر اساس آخرین تصمیمی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با گرفته و هفته گذشته منتشر شد ،سفر به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی در ایام نوروزی ممنوع است.

در چارچوب این دستورالعمل که توسط قرارگاه عملیاتی و با مشارکت کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین شده، پیش بینی شد که تمامی ترددها و سفرها به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع شود.

کمیته بهداشتی و درمانی نیز موظف شد اقدامات لازم را برای بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با سفر، اقامتگاه‌ها، مراکز تفریحی و محیط‌های کسب و کار و نظارت دقیق بر روند اجرای این پروتکل‌ها، انجام دهد.

قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز موظف شدند بر تغییر وضعیت احتمالی استان‌ها در خلال سفرهای استانی و هماهنگی میان دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت میراث فرهنگی و راه  و شهرسازی برای کنترل تردد افراد با تست مثبت کرونا و برخورد با خاطیان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات لازم را با نهایت دقت انجام دهند.

منبع: اقتصادنیوز

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس