کرونا-مدیسینا
آخرین آمر کرونا 8 مهر ماه
مهر 9, 1399
کرونا-مدیسینا
اخبار لحظه به لحظه واکسن کرونا
مهر 9, 1399
مهر 9, 1399

واردات 20 میلیون دوز واکسن کرونا از هند و ادعای جدید ترامپ درباره واکسن کرونا

به گزارش تجارت‌نیوز، ویروس کرونا، تولید واکسن آن و زمان رسیدنش به کشورهای دنیا و درنهایت، جلوگیری از شیوع گسترده کووید-19 از داغ‌ترین بحث‌های این روزهای مردم […]

به گزارش تجارت‌نیوز، ویروس کرونا، تولید واکسن آن و زمان رسیدنش به کشورهای دنیا و درنهایت، جلوگیری از شیوع گسترده کووید-19 از داغ‌ترین بحث‌های این روزهای مردم جهان است. اولین کشوری که برای دست یافتن به واکسن کرونا اقدام کرد، چین بود و بعد از آن کشورهای دیگری هم هزینه‌های زیادی صرف ساخت واکسن این ویروس ناشناخته و مرموز کردند.

نتایج به‌دست آمده نشان می‌دهد که تاکنون چند مورد از واکسن‌های ساخته‌شده در چین در فاز سوم تست قرار دارند و چنان چه نتایج نهایی این فاز هم مانند فازهای قبلی موفقیت‌آمیز باشد، اجازه ورود و توزیع گسترده را پیدا خواهند کرد.

واکسن روسیه هم با وجود ادعاهایی که محققان روسی درباره موثر بودن آن دارند، اما خبرهای ضد و نقیضی درباره بی‌خطر بودن آن اعلام می‌شود و البته حتما درباره واکسن هندی هم شنیده اید، همان واکسنی که 20 میلیون دوز آن توسط کشورمان خریداری شده است.

شاید برخی از خودشان بپرسند که چرا مسئولان واکسن هندی خریده‌اند؟ شاید عده‌ای به کیفیت این واکسن‌های هندی مشکوک باشند. ما امروز به این ابهامات پاسخ داده ایم. پاسخی که به نظر می‌رسد بعد از خواندن آن شگفت زده خواهید شد.

شاید شما هم مثل برخی از این که واکسن کرونای هندی را بخواهید استفاده کنید، نگرانید و فکر می‌کنید این واکسن هم مانند فیلم‌های بالیوودی تخیلی و فرازمینی است اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید. این حرف را به این دلیل که 20 میلیون دوز از این واکسن را خریده‌ایم، نمی‌گوییم بلکه در اخبار جهان از این واکسن به‌عنوان امید درمان بیماری کرونا یاد می‌شود.

شاید باورتان هم نشود که هند یکی از بزرگترین مراکز ساخت واکسن در جهان است و اکثر واکسن‌هایی که از دوران طفولیت زده‌اید، ساخت همین هند بوده و کیفیت بالایی هم دارند.

کامیار قاسم نژاد، داروساز که سال‌ها در حوزه ساخت واکسن فعالیت داشته، در گفت و گو با «الف» گفته است: «بسیاری از شرکت‌های هندی از تجربه و دانش بالایی در حوزه داروسازی برخوردار هستند.قطعا شرکت سروم هند از جمله معتبرترین شرکت‌های جهان است که می‌توان به محصولات آنها اعتماد کرد.»

ادعای ترامپ:

به نقل از شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان لایو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی در کاخ سفید مدعی شد تا پایان سال ۱۰۰ میلیون واحد واکسن کرونا در اختیار خواهیم داشت.

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا گفت: اروپا در حال تجربه نرخ مرگ و میر ۵۰ درصدی و وضعیت اقتصادی آن‌ها بسیار بدتر از آمریکا است. دولت من قصد دارد پس از تولید واکسن آن را به روشی امن و سریع در اختیار همگان قرار دهد. همانطور که می‌دانید ما اقدامات خوبی در رابطه با واکسن انجام می‌دهیم. ۴ واکسن هم اکنون در مراحل پایانی آزمایش خود هستند.

ترامپ خاطر نشان کرد: در روزی که واکسن تایید شود سازمان غذا و داروی آمریکا آن را در مدت ۲۴ ساعت توزیع خواهد کرد. صد‌ها میلیون دوز واکسن به فوریت توزیع خواهد شد. ما از نظر لجستیکی در ارتش آماده انجام این کار هستیم. افراد فوق العاده‌ای منتظر انجام این کار هستند.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ میلیون دوز از واکسن تا پیش از پایان سال در دسترس خواهد بود. ما ویروس را شکست خواهیم داد و به همه گیری پایان می‌بخشیم.

منابع:

تجارت نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس