مصلی تهران وارد مدار ارائه خدمات واکسیناسیون کرونا شد
شهریور 29, 1400
مزایا و معایب هوش مصنوعی در عرصه پزشکی
شهریور 29, 1400
شهریور 29, 1400

افزایش کارایی سلول‌های سوختی به کمک نانو ذرات نقره

گروهی از مهندسان و شیمی دانان از UCLA به پیشرفت قابل توجهی در توسعه سلول‌های سوختی میکروبی که برای استخراج الکترون از مواد آلی موجود در […]

گروهی از مهندسان و شیمی دانان از UCLA به پیشرفت قابل توجهی در توسعه سلول‌های سوختی میکروبی که برای استخراج الکترون از مواد آلی موجود در فاضلاب و تولید جریان‌های الکتریکی به کمک باکتری‌های طبیعی استفاده می‌شود، دست یافته اند.

براساس تحقیقات انجام شده بر روی جنس این باکتری (Shewanella) محققان به این نتیجه رسیده اند که این دسته از باکتری‌ها به دلیل این که بدون توجه به سطح اکسیژن قادر به رشد و شکوفایی در انواع محیط‌ها مانند خاک، فاضلاب و آب دریا هستند قابلیت تولید انرژی نیز دارند.

باکتری گونه‌های Shewanella قادرند مواد زائد آلی را به طور طبیعی به مولکول‌های کوچکتر تجزیه کنند تا در نهایت الکترون‌ها به عنوان محصول فرعی این فرآیند متابولیک بدست آیند. هنگامی که باکتری‌ها روی الکترود‌ها رشد می‌کنند برخی از این باکتری‌ها به عنوان یک سلول سوختی میکروبی بر روی الکترود‌ها باقی می‌مانند که در نهایت منجر به تولید الکتریسیته خواهند شد.

عدم دریافت جریان کافی از باکتری‌ها توسط سلول‌های سوختی میکروبی که توسط Shewanella oneidensis تغذیه می‌شوند سبب شده بود تا از این فناوری برای مصارف صنعتی استفاده نشود.

برخی از الکترون‌ها قادرند به سرعت حرکت کرده و از غشای باکتری خارج شده و برای ایجاد جریان و نیروی الکتریکی کافی وارد الکترود‌ها شوند.

برای غلبه بر این مشکل، محققان نانوذرات نقره را به الکترود‌هایی که از نوعی اکسید گرافن تشکیل شده اند معرفی کردند. یون‌های نقره آزاد شده توسط نانوذرات با استفاده از الکترون‌های تولید شده از فرایند متابولیک به نانوذرات نقره تبدیل می‌شوند و سپس در سلول‌های باکتری گنجانده می‌شود.

ذرات نقره پس از ورود به باکتری‌ها، مانند سیم‌های انتقال میکروسکوپی عمل می‌کنند و قادرند الکترون‌های بیشتری را که توسط باکتری تولید می‌شود، جذب کنند.

در این مطالعه، که توسط دفتر تحقیقات نیروی دریایی پشتیبانی می‌شود، از افزایش جریان و افزایش کارآیی استفاده شده است تا نشان داده شود که سلول‌های سوختی با باکتری‌های هیبریدی نقره-شوانلا ممکن است در‌های تولید برق کافی را در محیط‌های عملی باز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس