تزریق دوز چهارم واکسن کرونا غیر قابل پیش بینی است
دی 8, 1400
شرط تزریق واکسن و تست منفی کرونا برای حضور در مدارس حذف شد
دی 11, 1400
دی 9, 1400

ایمپلنتی در مغز که افکار را به گفتار تبدیل می‌کند

برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ ایمپلنت ذهن خوان در صورت تایید قانونگذاران در دسترس عموم برای فروش به بازار عرضه می‌شود. به گفته فلورین سولزباخر، […]

برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ ایمپلنت ذهن خوان در صورت تایید قانونگذاران در دسترس عموم برای فروش به بازار عرضه می‌شود.

به گفته فلورین سولزباخر، رئیس شرکت بیوتکنولوژی بلک راکنوروتک واقع در فلوریدا، اخیرا تراشه‌ای کامپیوتری برای بیماران فلج مغزی که قدرت تکلم خود را از دست داده اند، طراحی شده است که رابط میان مغز و کامپیوتر می‌شود.

متخصصان به واسطه این فناوری می‌توانند، سیگنال‌های مغزی بیمار را برای کامپیوتر ارسال کنند. با این روش بیماران فلج مغزی کافی است به آنچه می‌خواهند بگویند، فکر کنند؛ بلافاصله تراشه ایمپلنت شده در مغز، منظورشان را در صفحه کامپیوتر به دیگران می‌رساند.

این فناوری که به عنوان رابط مغز و کامپیوتر شناخته می‌شود، شامل یک الکترود کوچک است که به طور دائم در مغز قرار می‌گیرد تا سیگنال‌های عصبی را تشخیص دهد و به افراد اجازه می‌دهد کامپیوتر را کنترل کنند.

در مطالعات تحقیقاتی، کاشت این تراشه در مغز به تشخیص تمایل افراد برای حرکت مکان‌نمای رایانه و تصور نوشتن حروف با دست، کمک کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس