شناسایی علائم جدیدی از بیماری کرونا/ علامت‌هایی که در واکسینه شده‌‌ها بروز می‌کند
مرداد 23, 1400
غذاهایی که مصرف آن‌ها باعث تمیزی دندان‌ها می‌شود
شهریور 1, 1400
شهریور 1, 1400

شرط بازگشایی دانشگاه‌ها نیازمند واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه است/ غیر علمی بودن حضوری شدن آموزش‌ها از اول مهر

کشوری رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی امیرکبیر اظهار کرد: واکسیناسیون تمامی کارکنان و استادان پیمانی، قراردادی، شرکتی و […]

کشوری رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی امیرکبیر اظهار کرد: واکسیناسیون تمامی کارکنان و استادان پیمانی، قراردادی، شرکتی و … دانشگاه امیرکبیر انجام شده، مگر اینکه به خواست خودشان مراجعه نکرده باشند در اینصورت تزریق واکسن برایشان انجام نشده است.

او افزود: واکسیناسیون ۳۰۰ نفر از دانشجویان دکتری و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خصوص دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ها هم انجام شده است و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم تزریق واکسن را از هفته آینده برای مابقی دانشجویان آغاز کنیم، اما هنوز قطعی نشده است.

کشوری تصریح کرد: نوع واکسن تزریقی به جامعه دانشگاهی صنعتی امیرکبیر از آسترانزکا و سینوفارم به خواسته خودشان بوده است و آمار دقیقی از فوت استادان و کارکنان و دانشجویان از ابتدای شیوع ویروس کرونا نداشته ایم.

دانشگاه ها باید به عنوان آخرین مرکز تجمعی باز شوند 

دبیر منطقه یک مرکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها به عنوان آخرین مرکز تجمعی بعد از همه مراکز تجمعی دیگر مانند مدارس و دانشگاه‌ها و مراکز خرید و … در هر جامعه‌ای باید بازگشایی شوند.

کشوری اضافه کرد: مراکز تجمعی زمانی بازگشایی می‌شوند که ۷۰ درصد جامعه یا واکسن زده باشند یا اینکه به بیماری کرونا مبتلا شده باشند؛ بنابراین اینکه وزارت علوم اعلام کرده بعد از واکسیناسیون کارکنان و اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه‌ها را حضوری می‌کنیم، کاملا غیر علمی بوده و از نظر علمی رد شده است؛ چرا که واکسن زده‌ها هم همانند دیگر افراد جامعه ناقل هستند و باعث شیوع بیماری به خصوص در اعضای خانواده‌های خود که واکسن نزده اند، می‌شوند.

بازگشایی حضوری دانشگاه ها باید بعد از واکسیناسیون خانواده ها انجام شود

رئیس مرکز سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: دانشگاه‌ها نمی‌توانند از نظر علمی تنها با واکسیناسیون استادان و کارکنان و دانشجویان اقدام به بازگشایی دانشگاه‌ها کنند. در ضمن اگر ۷۰ درصد جامعه واکسینه می‌شوند، بایستی خانواده‌های آن‌ها هم حتما واکسینه شوند تا تحت آن شرایط بتوانیم دانشگاه‌ها را باز کنیم.

دبیر منطقه یک مرکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها بیان کرد: تمامی افراد یک ماه بعد از تزریق دوز اول واکسن باید دوز دوم را دریافت کنند که تازه دو هفته بعد از دوز دوم مصونیت ایجاد خواهند کرد؛ بنابراین لازم است تا برای بازگشایی دانشگاه‌ها حتما خانواده‌های آن‌ها هم واکسینه شوند. گفتنی است که بازگشایی دانشگاه‌ها از اول مهر ماه به علت شرایط موجود در کشور کاملا غیر علمی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس