کرونا-مدیسینا
تازه ترین یافته ها درباره کرونا، از تولید واکسن تا درمان کرونا
شهریور 22, 1399
کرونا-مدیسینا
آخرین اخبار از درمان و واکسن کرونا
شهریور 22, 1399
شهریور 22, 1399

پروتیین‌های مصنوعی ویروس کرونا را مهار می‌کنند

به گزارش روز پنج‌شنبه پایگاه خبری ساینس، محققان برای دستیابی به این پروتئین مصنوعی کار خود را از ماه ژانویه سال جاری میلادی آغاز کردند و […]

به گزارش روز پنج‌شنبه پایگاه خبری ساینس، محققان برای دستیابی به این پروتئین مصنوعی کار خود را از ماه ژانویه سال جاری میلادی آغاز کردند و تا کنون بیش از ۱۱۸ هزار ساختار مختلف را طراحی کرده و مورد آزمایش قرار دادند.
به گفته محققان، کارآیی این پروتئین مصنوعی جدید در مهار ویروس کرونا حداقل مشابه پادتن‌های تک تیره است. این پادتن‌ها قابلیت اتصال تک‌ظرفیتی به ویروس را دارند و همگی از یک سلول والد تولید می‌شوند و به همیت علت مشابه یکدیگر هستند. اما تولید پروتئین مصنوعی ساده‌تر از این پادتن‌ها بوده و محصول نهایی نیز بسیار پایدارتر است.
محققان با استفاده از میکروسکوپ الکترونی کرایو توانستند از نحوه تعامل پروتئین مصنوعی خود با ویروس کرونا تصویربرداری کنند. این تصاویر نشان می‌دهد پروتئین جدید قادر است خود را به پروتئین تاجدار ویروس متصل کرده و در کارکرد آن اختلال ایجاد کند.

منبع: irna

پست های مرتبط

بهمن 28, 1402

تغذیه سالم در دنیای پرتنش و مشغولیت: راهکارها و توصیه‌ها

در دنیای پرتنش و مشغولیت امروزی، تغذیه سالم به یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ سلامت و بهبود کیفیت زندگی تبدیل شده است. با فشار کاری روزمره، […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس